رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای ٢۵ روستای این شهرستان یک هزار و ١۴۵ تن قیر رایگان اختصاص‌یافته است که با تحویل به پیمانکاران برای آسفالت معابر و خیابان تحویل، روستاییان قوچان از این نعمت برخوردار شدند.

بیش از هزار تن قیر رایگان برای آسفالت معابر روستایی در قوچان اختصاص یافت

به گزارش قدس خراسان، عزیز ابراهیمی با اشاره به اینکه از ١٧۵ روستای این شهرستان ١۴۶ روستا دارای جمعیت بالای ٢٠ خانوار است، اظهار کرد: پیش از اجرای طرح نهضت ملی مسکن مشکلات اعتباری وجود داشت اما با اجرای آن نگاه ویژه‌ای به روستاها صورت گرفته و در حال حاضر ٨٢ روستا مشمول طرح هادی و در حال اخذ تأییدیه است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان بابیان اینکه مطالعه طرح هادی برای ٣٧ روستا به‌صورت موضوعی انجام‌شده است، افزود: در این طرح مطالعاتی با همکاری دهیار و شورای روستا درزمینه توسعه معابر و ساخت‌وساز انجام‌شده است اما اگر تشخیصی داده شود که نیاز به بازنگری وجود ندارد همان طرح قبلی تصویب و به مدت پنج سال تمدید می‌شود تا دیگر هزینه مازادی تحمیل نشود.

وی با یادآوری این موضوع که اجرای طرح هادی در روستاها در حوزه ساخت‌وساز و اختصاص قیر رایگان در سطح این شهرستان انجام‌شده است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای ٢۵ روستای این شهرستان یک هزار و ١۴۵ تن قیر رایگان اختصاص‌یافته و تحویل پیمانکاران شده است و روستاییان قوچان مجموعاً از ٨٣ هزار و ۴٠٠ مترمربع آسفالت رایگان معابر و خیابان‌ها بهره‌مند شده‌اند.

ابراهیمی تأکید کرد: اگر این قیر به‌صورت رایگان در اختیار شهرستان و به‌تبع روستاییان برای بهره‌مندی از آسفالت قرار نمی‌گرفت اعتباری بالغ‌بر ١١ میلیارد تومان باید هزینه می‌شد تا روستاها آسفالت شود اما دولت این میزان را به‌صورت رایگان در اختیار قرار داد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قوچان با اشاره به اینکه اگر در تمام روستاها سنگ‌فرش، جدول‌گذاری و آسفالت معابر انجام شود باید رقم بالایی پیش‌بینی کرد که در یک‌فاز اجرایی نخواهد شد، افزود: بر اساس فازبندی می‌توان الگویی را در یک روستا پیاده کرد پس‌ازآن با همکاری دهیاری و شورای روستاها این الگو را ادامه‌دار انجام داد.

وی بابیان اینکه برای اجرای یک‌فاز در هر روستایی به‌شرط در اختیار داشتن قیر رایگان رقمی بین ۴ تا ۵ میلیارد تومان نیاز است، تصریح کرد: اگر امروز اعلام شود که فلان طرح هادی در یک روستا پایان‌یافته یعنی یکی از فازهای آن به مرحله اجرا درآمده است و باید وارد فاز بعدی شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.