کاترین کولونا وزیر خارجه فرانسه گفت، پاریس علیه شهرک‌نشینانی که در کرانه باختری به فلسطینیان حمله کرده‌اند، اقدامات و تدابیری اتخاذ می کند.

فرانسه: علیه شهرک‌نشینان رادیکال اسرائیلی اقداماتی اتخاذ می‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین، کولونا دوشنبه در کنفرانسی خبری در بیروت اظهار کرد: ما این اقدامات را نمی‌پذیریم. فرانسه دیگر منتظر نخواهد ماند. ما از مقام‌های اسرائیلی خواسته‌ایم که به مساله پایان دهند.

وی افزود: ما نیز در سطح ملی اقداماتی علیه شهرک‌نشینان رادیکال اتخاذ می‌کنیم. آنجا سرزمین فلسطین است و بخشی از کشور فلسطین خواهد بود.

کولونا درباره تنش‌های مرزی لبنان و رژیم صهیونیستی گفت: ما به نوعی کاهش تنش نیاز داریم.

آمار سازمان ملل نشان می‌دهد که در سال جاری میلادی بیش از دویست فلسطینی در خشونت‌های صهیونیست‌ها جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا اخیرا صدور روادید این کشور را برای شهرک نشینان اسرائیلی افراطی ممنوع کرد. آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرد که بر اساس سیاست جدید ایالات متحده، کسانی «که در تضعیف صلح، امنیت یا ثبات در کرانه باختری، از جمله از طریق ارتکاب اعمال خشونت‌آمیز یا انجام اقدامات دیگر علیه غیرنظامیان نقش داشته‌اند» هدف قرار گرفته‌اند.

اتحادیه اروپا و ۱۲ کشور اروپایی هم به همراه کانادا و استرالیا با صدور بیانیه‌ای مشترک، حملات وحشیانه شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری را با ادبیاتی شدیداللحن محکوم و تاکید کردند که چنین تحولاتی چشم‌انداز صلح پایدار در منطقه را تهدید می‌کند.

اتحادیه اروپا نیز قصد دارد تحریم‌های مشابهی را علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی اعمال کند. جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه هفته گذشته در پایان نشست شورای وزیران گفت که موضع رسمی و طرح تحریمی این اتحادیه در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.