مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا در اظهاراتی جدید با اشاره به فساد گسترده در ساختار دولت و ارتش اوکراین تأکید کرد که بیشتر افسران و فرماندهان ارشد اوکراین از رییس‌جمهور این کشور متنفرند.

فرماندهان و افسران ارشد ارتش اوکراین از «زلنسکی» متنفر هستند

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ داگلاس مک‌گرگور، مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که بیشتر فرماندهان و افسران ارشد ارتش اوکراین از ولودیمیر زلنسکی، رییس‌جمهور این کشور متنفرند.

مک‌گرگور با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: زلنسکی همانند موسولینی شده است. او دیگر در اوکراین محبوبیت زیادی ندارد و در واقع بیشتر ژنرال‌ها و افسران ارتش از او متنفر هستند.

وی در ادامه افزود: همه آنها فاسد هستند و ما هم می‌دانیم، اما حتی افسران فاسد هم احساس شرمندگی می‌کنند و خواهان پایان دادن به این وضعیت هستند.

این اظهارات مک گرگور در شرایطی بیان می‌شود که اخیراً گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد بین زلنسکی و والری زالوگنی، فرمانده ارتش اوکراین که در این کشور بسیار محبوب شده است، اختلاف وجود دارد و ممکن است اگر او تصمیم بگیرد سیاست خود را آغاز کند، تهدیدی برای جایگاه زلنسکی باشد.

زالوگنی پیش از این اعلام کرده بود که در جبهه‌های نبرد بن بست وجود دارد و دستیابی نیروهای اوکراینی به موفقیت غیرممکن است.

همچنین گزارش شده که زلنسکی خواهان برگزاری انتخابات در اوکراین است، اما تا زمانی که تضمینی دریافت نکند که زالوگنی در آن شرکت نخواهد کرد، نمی خواهد زمان آن را اعلام کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.