درحالیکه سخنگوی وزارت خارجه روسیه از درخواست کشورش از شورای امنیت برای تشکیل نشستی برای بررسی حمله اوکراین به بلگورود خبر داد، نمایندگی مسکو در سازمان ملل زمان آن را امشب اعلام کرد.

زاخارووا: روسیه خواستار برگزاری نشست شورای امنیت شد

به گزارش قدس آنلاین، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز شنبه در واکنش به گلوله باران بلگورود در این کشور از سوی اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد: حمله تروریستی به بلگورود موضوع رسیدگی در شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهد بود. روسیه درخواست نشست کرده است.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: انگلیس پشت حمله تروریستی به بلگورود است که با هماهنگی ایالات متحده، رژیم کی یف را به اقدامات تروریستی تحریک می کند. مسوولیت حمله تروریستی به بلگورود برعهده کشورهای تامین کننده تسلیحات برای کی یف است.

در همین ارتباط و به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، درخواست برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در رابطه با گلوله باران بلگورود برای ساعت ۲۳:۰۰ به وقت مسکو ارایه شده است.

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل امروز شنبه گفت: به وقت مسکو ساعت ۲۳:۰۰ (۲۰:۰۰ به وقت بین المللی) روسیه خواستار مشارکت نماینده جمهوری چک برای ارایه توضیحات در مورد ارسال تسلیحات به کی یف شده است.

وزارت دفاع روسیه امروز شنبه در واکنش به گلوله باران بلگورود در این کشور از سوی اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد: امروز رژیم کی‌ یف با ۲ راکت «اولخا» (Olkha)، با مهمات ممنوعه خوشه‌ ای و همچنین سیستم راکت انداز MLRS به شهر بلگورود روسیه حمله کرد.

بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه ادامه داد: سیستم‌ های دفاع هوایی روسیه، راکت‌ های خون آشام MLRS را رهگیری کردند. چندین راکت و قطعات خوشه‌ ای از راکت‌ های ساقط شده اولخا به شهر بلگورود اصابت کرد. در نتیجه تاکنون ۱۲ نفر و ۲ کودک جان خود را از دست داده اند و ۱۰۸ نفر مجروح شده اند. در صورت اصابت مستقیم راکت‌ های اولخا با مهمات خوشه‌ ای به شهر، عواقب آن بی اندازه شدیدتر بود.

بیانیه مذکور اضافه می کند: رژیم کی‌ یف با ارتکاب به این جنایت، سعی می کند توجه افکار عمومی را از شکست های خود منحرف کرده، ما را به اقدامات مشابه تحریک کند. ما تاکید می کنیم که نیروهای مسلح روسیه فقط علیه تاسیسات نظامی اوکراین و زیرساخت های مرتبط با آن عمل می کنند.

وزارت دفاع روسیه تصریح کرد: حمله به بلگورود بدون مجازات نخواهد ماند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.