۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 953070

ساخت مسکن کارگران در زمین‌های جوار شهرک‌های صنعتی،کاهشی شدن نرخ بیکاری در پاییز امسال،رشد ۴۵ درصدی صادرات تعاونی های استان تهران و تحقق ۹۰ درصدی تعهد اشتغال یک میلیون نفری دولت از مهمترین عناوین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون بود.

نرخ بیکاری همچنان روی مدار کاهش

در هفته جاری سید صولت مرتضوی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی با ارائه گزارشی از آمار ایجاد اشتغال در سال جاری از تحقق ۹۰ درصدی تعهد اشتغال دولت خبر داد.

به گفته وی، با گذشت ۹ ماه از سال ۱۴۰۲ میزان ایجاد اشتغال روند مناسبی را طی کرده و تاکنون بیش از ۹۷۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است. همچنین نزدیک به ۹۰ درصد از تعهد ایجاد اشغال سالانه یک میلیون نفری دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۲ محقق شده است.

ثبت ۲۲۱ هزار فرصت شغلی در سامانه جست‌وجوی شغل خبر دیگری بود که از سوی معاون اشتغال وزیر کار اعلام شد.

به گفته محمود کریمی بیرانوند، تازه‌ترین آمار از سامانه جست‌وجوی شغل نشان می‌دهد که ۲۲۱ هزار فرصت شغلی و ۸۵ هزار و ۳۰۰ درخواست شغلی در سامانه جست‌وجوی شغل به ثبت رسیده و ۱۸۰ هزار نفر متقاضی کار نیز برای پذیرش شغل اعلام آمادگی کرده‌اند.

مرکز آمار ایران نیز در گزارشی اعلام کرد نرخ بیکاری در پاییز امسال نسبت به فصل مشابه سال گذشته ۰.۶ درصد کاهش یافته و به ۷.۶ درصد رسیده است.

گزارش اخیر مرکز آمار از وضع اشتغال در تابستان امسال نیز از کاهش نرخ بیکاری به ۷.۹ درصد حکایت داشت.

بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی در پاییز ۱۴۰۲ نشان می دهد که بخش خدمات با ۵۲.۱ درصد بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده و بخش‌های صنعت با ٣٤.٢ درصد و کشاورزی با ١٣.٦ درصد در رده بعد قرار دارند.

از دیگر خبرهای این هفته به ساخت مسکن کارگران در زمین‌های جوار شهرک‌های صنعتی اختصاص داشت.

علی حسین رعیتی فرد ـ معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی - در این زمینه مسکن کارگری و حل مشکلات این بخش را مهم دانسته و گفته که با تدابیر صورت گرفته زمین‌های اطراف شهرک‌های صنعتی و برخی از زمین‌های داخل شهرها به ساخت مسکن کارگران اختصاص پیدا کرده است تا گام موثری در رفع مشکلات بزرگ جامعه کارگری برداشته شود.

این هفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از رشد ۴۵ درصدی صادرات تعاونی‌های استان تهران طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گفته ویس کرمی، طی سال ۱۴۰۱ صادرات تعاونی‌های استان تهران نسبت به سال ۱۴۰۰ از رشد ۲۱ درصدی برخوردار بوده که این آمار در ۹ ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ درصد افزایش را تجربه کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.