رژیم صهیونیستی به دنبال فشار بر دیپلمات‌های خود در کشورهای دیگر است تا پرونده آفریقای جنوبی در مورد نسل کشی این رژیم در غزه در دیوان بین‌المللی دادگستری را بی اثر کند.

فشار اسرائیل بر دیپلمات‌ها برای بی‌اثر کردن پرونده‌اش در دیوان لاهه

بر اساس یک نسخه از تلگراف فوری که به دست آکسیوس رسیده است، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به سفارتخانه‌های خود دستور داده تا دیپلمات‌ها و سیاستمداران در کشورهای دیگر برای صدور بیانیه علیه پرونده آفریقای جنوبی در دیوان بین المللی دادگستری تحت فشار قرار دهند. پرونده آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان لاهه برای ارتکاب نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه است.

بر اساس گزارش آکسیوس، این تلگراف که توسط وزارت خارجه اسرائیل در روز پنجشنبه ارسال شده، برنامه اقدام دیپلماتیک تل آویو را قبل از جلسه استماع هفته آینده دیوان لاهه را اینطور تبیین می‌کند: فشار بین المللی بر دادگاه وارد آید تا حکمی صادر نشود که اسرائیل را ملزم به توقف عملیات نظامی در غزه کند.

آفریقای جنوبی هفته گذشته این پرونده را تشکیل داد. در این شکوایه آمده است که حمله اسرائیل به غزه، تعهداتش بر اساس کنوانسیون نسل‌کشی ۱۹۴۸ را نقض می‌کند. این کنوانسیون نسل‌کشی را این‌گونه تعریف می‌کند: اعمالی که به قصد نابودی کلی یا جزئی یک گروه ملی، قومی، نژادی یا مذهبی انجام می‌شود.

آفریقای جنوبی تاکید دارد که اقدامات اسرائیل در غزه «نسل کشی است زیرا هدف آنها نابودی بخش قابل توجهی از مردم فلسطین در این منطقه است.»
به نوشته آکسیوس، اسرائیل بلافاصله این پرونده را "بی اساس" خواند، اما - برخلاف پرونده های قبلی در دادگاه های بین المللی - تصمیم گرفت در مقابل دادگاه حاضر شود، زیرا یکی از امضاکنندگان کنوانسیون نسل کشی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.