رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: راهبردی در قبال مناقشه اوکراین نداریم تهران- ایرنا- مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از کاخ سفید به دلیل نداشتن راهبرد در قبال مناقشه اوکراین انتقاد کرد و گفت که واشنگتن برای کمک به کی‌یف باید پول قرض بگیرد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: راهبردی در قبال مناقشه اوکراین نداریم

به گزارش قدس آنلاین، جانسون یکشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه سی.بی.اس اظهار کرد: آخر بازی در اوکراین کجاست؟ راهبرد ما چیست؟ هدف چیست؟

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: کاخ سفید پاسخی به این پرسش‌ها نداده است. من به صورت مکتوب، علنی و خصوصا خواسته‌ام که به این پرسش‌ها پاسخ بدهند اما جوابی نداده‌اند.

جانسون تاکید کرد که بدون پاسخ به این پرسش‌ها تامین مالی اوکراین «بسیار سخت» خواهد بود.

وی افزود که کمک به اوکراین یک مساله جدی است و آمریکا به منظور تامین مالی کی‌یف در جنگ باید «از جاهای دیگر قرض بگیرد.»

جمهوریخواهان سنای آمریکا در اوایل ماه دسامبر ۲۰۲۳ لایحه‌ای شامل ۶۱.۴ میلیارد دلار کمک به اوکراین را مسدود کردند زیرا آنها تصویب این لایحه را به اتخاذ تدابیر سختگیرانه در مورد سیاست مرزی و مهاجرت آمریکا مشروط کردند.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که دولت این کشور بودجه کمک نظامی به اوکراین را به اتمام رسانده است و «هیچ منبع جادویی دیگری برای استفاده وجود ندارد» مگر اینکه کنگره تصمیم بگیرد بسته جدیدی را تصویب کند.

شالاندا یانگ مدیر دفتر مدیریت و بودجه آمریکا درباره محدودیت زمانی قانونگزاران آمریکایی برای تامین کمک به اوکراین هشدار داد و مشروط کردن چنین کمک‌هایی به موضوعات از جمله توافق بر سر مسائل مهاجرتی را وخیم خواند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.