مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: ۹ مورد زلزله بالای سه ریشتر از ابتدای امسال تاکنون در استان به وقوع پیوست که خسارت جانی و مالی به همراه نداشت است.

وقوع ۹ زلزله بالای سه ریشتر در سیستان و بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین، مجید محبی افزود: از مجموع زلزله های رخ داده امسال در سیستان و بلوچستان تنها زلزله زاهدان منجر به خسارت بسیار جزیی به ۴۰ منزل مسکونی شد که جبران خسارت های شهروندان از طریق بیمه حوادث در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: هم اینک ۲۹ دستگاه شتاب نگار و پنج دستگاه زلزله نگار در سطح استان نصب و راه اندازی شده که یکی از مهمترین برنامه های ستاد بحران استانداری تا سال آینده راه‌اندازی ۲ دستگاه دیگر زلزله نگار در محدوده سفیدآبه و نیکشهر است.

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان با بیان اینکه استان به عنوان پهناورترین استان کشور با وضعیت جغرافیایی خاص خود گاه چندین مخاطره طبیعی را به یکباره با هم تجربه می‌کند،افزود: گسل مکران مهمترین گسل در جنوب ایران است که قابلیت لرزه خیزی بالای ۹ ریشتر را دارد.

وی بیان کرد: گسل مکران در صورت فعال شدن احتمال بروز سونامی در نواحی ساحلی سیستان و بلوچستان را دارد که در کشور نظیر این نوع گسل وجود ندارد.

محبی گفت: همچنین گسل های نصرت آباد، سراوان، زاهدان و سفیدآبه از دیگر گسل‌های مهم سیستان و بلوچستان بشمار می‌رود که در محدوده فعالیت آنها احتمال بروز زلزله وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.