مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باخرز گفت: خشکسالی‌های پی‌درپی، کاهش بارندگی و گرمای هوا موجب وارد شدن آسیب زیادی به حوزه کشاورزی در منطقه باخرز شده است.

آسیب خشکسالی‌های پی‌درپی، کاهش بارندگی و گرمای هوا به حوزه کشاورزی منطقه باخرز

به گزارش قدس خراسان، محمد دوست‌خواه احمدی در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان با اشاره به آمار بارندگی‌های اخیر در این شهرستان اظهار کرد: از ابتدای سال آبی جاری تا کنون، بارندگی حدود ۲۸ میلی‌متر بوده که نسبت به دوره آماری مشابه سال گذشته کاهش حدود ۶ میلیمتری بارندگی را در این شهرستان داریم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باخرز با اشاره  به خشک شدن و کاهش دبی قنات‌های این شهرستان افزود: خشکسالی‌های پی‌درپی، کاهش بارندگی و گرمای هوا موجب وارد شدن آسیب زیادی به حوزه کشاورزی در منطقه باخرز شده است.

وی با اشاره به مرمت و احیای ۲۱ رشته قنات در یک سال گذشته در این شهرستان گفت: تغییر الگوی کشت، استفاده از دام‌های اصلاح نژاد شده، کشت زراعی محصولات کم آب طلب و سازگار با شرایط فعلی منطقه، آبخیزداری و تامین اعتبار برای مرمت و احیای قنوات از مهمترین اقداماتی است که می‌توان در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از خشکسالی‌ها و کم بارشی‌های چند سال اخیر به کار گرفت.

فرماندار باخرز هم در این نشست با اشاره به کاهش چشمگیر بارندگی‌ها گفت: در بحران خشکسالی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم نیاز است تا ادارات جهاد کشاورزی و آب وضعیت فعلی را مدیریت کنند و تمهیداتی اندیشیده شود تا مردم منطقه در حوزه کشاورزی، دامداری و تامین آب شرب متضرر نشوند.

عباس حسن‌نژاد با گلایه از اجرا نشدن  مناسب طرح‌های مناسب مدیریت آب‌های سطحی در این شهرستان افزود: بیشتر منابع آبی در باخرز از منابع آبی سطحی است که اداره کل آب منطقه‌ای استان خراسان رضوی در این زمینه برنامه خاصی برای باخرز نداشته و عملا هیچ اقدام قابل توجهی در شهرستان انجام نداده است

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.