۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۸
کد خبر: 959155

موزه مطبوعات رشت امروز با حضور تعدادی از اندیشمندان و پژوهشگران توسط بخش خصوصی در این شهر به بهره برداری رسید.

افتتاح موزه مطبوعات در رشت

به گزارش قدس آنلاین، ولی جهانی در حاشیه آئین افتتاح موزه مطبوعات استان گیلان امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن ولادت حضرت علی(ع) اظهار کرد: به مناسبت ولادت حضرت امیر المؤمنین علی(ع) و روز پدر، موزه مطبوعات با حضور تعدادی از اندیشمندان و پژوهشگران توسط بخش خصوصی در رشت به بهره برداری رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با بیان اینکه در این موزه مجموعه‌ای شامل ۲۰۰ عنوان از تأثیرگذارترین و کمیاب‌ترین جراید و نشریات چاپ شده در ۱۰۰ سال گذشته به نمایش گذاشته شده، افزود: برای برپایی و تشکیل محتوایی موزه مطبوعات از آرشیو غنی مؤسس آن استفاده شده و در کنار آن نسبت به جمع آوری دیگر مجلات و روزنامه‌ها که به گونه‌ای پراکنده وجود داشت، اقدام صورت گرفت.

موزه مطبوعات در رشت افتتاح شد + عکس

جهانی با بیان اینکه برای برپایی این موزه از آرشیو غنی ۱۰۰ ساله مؤسس آن (محمد رضا میرفتوحی و خانواده) بهره گرفته شده است، گفت: شمار نشریات این موزه به ۱۰ هزار نسخه می‌رسد، با توجه به اینکه جنبه ملی این موزه مورد توجه است از نظر کمیت کمبودهایی دارد که برای رفع این نقصان به کمک همه کسانی که در این عرصه فعالیت دارند، نیاز داریم.

موزه مطبوعات در رشت افتتاح شد + عکس

وی با بیان اینکه موزه مطبوعات رشت با هدف پاسداشت تاریخ جراید تأسیس شد تا جایگاه معتبری شود در خدمت رسانی به پژوهشگران و هر آنکس که از نشریه کاغذی خاطره دارد و تاکید کرد: مجوز این موزه از سوی اداره‌کل موزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صادر شده و امیدواریم موزه‌های تخصصی بیشتری با عناوین مختلف در استان گشایش یابد. موزه مطبوعات رشت در خیابان سعدی، نبش خیابان پورنقاشان، پاساژ میخک طبقه اول قرار دارد.

موزه مطبوعات در رشت افتتاح شد + عکس

موزه مطبوعات در رشت افتتاح شد + عکس

موزه مطبوعات در رشت افتتاح شد + عکس

موزه مطبوعات در رشت افتتاح شد + عکس

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.