رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان شمالی گفت: نیروهای اورژانس هوایی استان در ۹ ماهه امسال با پرواز بر فراز مناطق کوهستانی و صعب العبور جان ۷۰ نفر را نجات دادند.

اورژانس هوایی خراسان شمالی ۷۰ نفر را نجات داد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر تقی دولت آبادی  اظهار کرد: پروازهای مختلفی در این بازه زمانی برای نجات افراد حادثه دیده و بیمار به مناطق صعب العبور این استان انجام شده که بیشترین آن مربوط به شهرستان مرزی رازوجرگلان بوده است.

وی افزود: ماموریت های انجام شده در راستای انتقال مجروحان تصادف، سقوط از ارتفاع، سکته قلبی و یا انتقال زنان باردار بوده است.

دولت آبادی با بیان این که نیاز به امداد هوایی با ارزیابی ها وضعیت حوادث انجام می شود، گفت: بیشتر اوقات امداد زمینی انجام می شود و پس از ارزیابی آن ها اگر نیاز بود درخواست امداد هوایی می شود.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در موارد خاص مانند انتقال زنان بارداری که برای زایمان با خطر مواجهند و احتیاج به امکانات بیشتری دارند با نظر پزشک مرکز که نیاز به سرعت عمل باشد به طور مستقیم اورژانس هوایی به محل اعزام می شود.

اورژانس هوایی خراسان شمالی به عنوان چهل و ششمین پایگاه کشور اول مهرماه سال ۹۹ در بجنورد راه‌اندازی شد.

این استان دارای نقاط سخت‌گذر کوهستانی است و از نظر حادثه خیزی نیز، به ویژه سیل و زلزله در شمار ۱۰ استان نخست کشور است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.