۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 959246

پاتریک سندرز فرمانده نظامیان انگلستان ضمن درخواست از مقامات لندن برای آماده کردن مردم درخصوص جنگ احتمالی با روسیه، خطاب به مردم این کشور، گفت: آماده نبرد با مسکو باشید.

لندن: آماده نبرد با روسیه باشید

به گزارش قدس آنلاین، فرمانده نیروهای مسلح انگلستان اولین مقامی نیست که نسبت به وقوع جنگ احتمالی با روسیه به مردم کشورش هشدار داده است بلکه برخی دیگر از مقامات اروپایی نیز پیش‌تر نسبت به احتمال وقوع جنگ با روسیه هشدار داده بودند.

در همین ارتباط بوریس پیستوریوس وزیر دفاع آلمان هم به تازگی پیش‌بینی کرده بود که احتمال دارد پیمان نظامی آتلانتیک شمالی (ناتو) در پنج تا هشت سال آینده به یک درگیری نظامی تمام عیار با روسیه کشیده شود.

روزنامه آلمانی بیلد نیز چندی پیش با استناد به یک گزارش محرمانه وزارت دفاع آلمان، اقدام به انتشار مطلبی درباره تدارک برلین برای جنگ با روسیه کرد که گزارش این نشریه تاکنون نه از سوی وزیر دفاع آلمان و نه از سوی هیچ یک از مقامات برلین رد نشده است بلکه پیستوریوس در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «زد دی اف» با تائید تلویحی گزارش روزنامه بیلد، اعلام کرد که آلمان باید احتمال وقوع جنگ با روسیه را در نظر گرفته و خودش را آماده چنین رویدادی کند.

همچنین راب باوئر رئیس کمیته نظامی ناتو هم پیشتر عنوان کرده بود که در حال حاضر، پیمان آتلانتیک شمالی با وضعیتی خطرناک در جهان مواجه شده است که در دهه‌های اخیر هرگز وضعیتی مشابه آن را تجربه نکرده بود.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز با انتقاد از روند رو به نزول کمک‌های کشورهای غربی به اوکراین، تاکید کرده بود: تا زمانی که همه اعضای ناتو به طور یکپارچه متعهد به پایان دادن این جنگ نشوند، مسکو شکست نخواهد خورد.

زلنسکی در سخنانی در جمع گروهی از دانشجویان اوکراینی، با بیان این ادعا که چندین کشور مشکوک در ناتو وجود دارند که مانع پیوستن اوکراین به این پیمان نظامی شده‌اند، خاطرنشان کرد: اعضای ناتو باید به گونه‌‎ای به ما کمک کنند که انگار خودشان به طور مستقیم در حال جنگ با روسیه هستند.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.