همزمان با دهه مبارک فجر دوازدهمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی «مدرسه انقلاب» با عنوان روایت نوجهان به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و با همکاری معاونت امور پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان گیلان برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه‌ مدرسه انقلاب در ۳۶۰ مدرسه گیلان

به گزارش قدس انلاین، محمد لطیفی در نشست با خبرنگاران با تأکید بر خطاب مقام معظم رهبری(مدظله) به دانش‌آموزان جهت معرفی نقش ایران در نظم جدید جهانی، اظهار کرد: با توجه به نظم جدیدی که نشانه‌های ایجاد آن امروز بیش از گذشته به چشم می‌آید و نگاه‌ها از غرب به آسیا معطوف شده است، در این زمان تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی که با ایجاد و گسترش فرهنگ مقاومت نقش مهمی را در این نظم جدید ایفا نموده است، بیش‌از پیش اهمیت می‌یابد.

وی بیان کرد: با توجه‌ به تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله) می‌بایست با تمرکز و برنامه‌سازی نقش‌یابی درستی از جایگاه ایران آینده به دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان انقلاب اسلامی ارائه شود تا دانش‌آموزان با درک دقیق از آینده و شناخت صحیح از گذشته مسیر رسیدن به اهداف را ترسیم نموده و جایگاه خود و همسالانشان را در این مسیر مشخص کنند.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان با اشاره به اهمیت ایجاد فضایی برای نمایش چهره صحیح و درست از دانش‌آموزان، تصریح کرد: دوازدهمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب با تمرکز بر دوگانه استعمار و استقلال، روایت جنایات رژیم پهلوی و همچنین نمایش جلوه‌های بروز اجتماعی نوجوان بر مبنای نظم جدید جهانی برگزار می‌شود.

لطیفی با بیان اینکه دوازدهمین دوره نمایشگاه مدرسه انقلاب در ۳۶۰ مدرسه استان برگزار می‌شود، افزود: این نمایشگاه‌ها همزمان با دهه مبارک فجر با تکیه بر عنصر روایت و بهره‌گیری از عناصر مختلف هنری و فضای مجازی با عنوان روایت نوجهان برپا خواهد شد.

وی با برشمردن اهداف برپایی نمایشگاه مدرسه انقلاب، گفت: افزایش آگاهی نوجوانان نسبت به مبانی انقلاب اسلامی، ایجاد بصیرت و تقویت دشمن‌شناسی با شناخت صحیح استعمار، آشنایی دانش‌آموزان با مفهوم و مؤلفه‌های استقلال و بررسی آن پیش از انقلاب و پس از انقلاب اسلامی و آشنایی دانش‌آموزان با مؤلفه‌های تمدنی و جایگاه ایران در نظم جدید جهانی از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

لطیفی بیان کرد: مهارت‌افزایی در حوزه روایتگری انقلاب اسلامی و وقایع دیروز، امروز و فردای آن ایجاد بستر گفت‌وگو بین دانش‌آموزان پیرامون اتفاقات روز ایجاد روحیه مسئله‌شناسی دقیق در نوجوانان با رویکرد حل مسئله و بیان سیر تاریخی استعمار و ریشه‌ها و اهداف آن در طول تاریخ از دیگر اهداف برپایی نمایشگاه های مدرسه انقلاب می باشد.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان، با بیان اینکه این دوره از نمایشگاه‌های دانش‌آموزی مدرسه انقلاب با تأکید بر سیری تاریخی پیرامون تشریح ویژگی‌های استعمار و استقلال‌طلبی ملت‌ها، بررسی جنایات پهلوی و نقش دانش‌آموز در نظم جدید جهانی طراحی شده است، افزود: سیر تغییر و تحول استعمار از حالت سنتی به استعمار نوین و بررسی رویکرد استعمار در مواجهه با کشور عزیزمان، جنایت پهلوی و نقش انقلاب اسلامی در کاهش اثرگذاری سلطه و حفظ استقلال و آغاز حرکت به سمت تمدن‌سازی خواهد بود.

لطیفی در خصوص اینکه بخش ویژه‌ای برای این دوره از نمایشگاه‌ها در نظر گرفته شده است، گفت: بخش ویژه این دوره از نمایشگاه‌ها با عنوان «روایت نوجوان انقلابی دهه هشتادی» از نمایشگاه و رویکرد تمدنی وی به زبان‌های زنده دنیا جهت انتشار در فضای مجازی با رویکرد گسترش دایره اثرگذاری مدرسه انقلاب است. وظیفه مهم این گروه شناسایی دانش‌آموزان توانمند مدرسه در حوزه تسلط به زبان‌های زنده دنیا و ضبط محتوای ارائه شده توسط آنها با موضوع فوق و انتشار آن پس از تأیید مربی در فضای رسانه‌ای ملی و استانی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.