عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قانون مجلس در رابطه با تسهیلات دهی بانکها برای حوزه مسکن،گفت: در قانون جدید بانک مرکزی اختیارات بانک مرکزی را افزایش داده و مشخص کردیم که اگر بانکی به سمت سیاستهای دولت حرکت نمی کند بانک مرکزی به سمت انحلال آنها برود.

 بانک هایی که در راستای سیاستهای دولت نباشد منحل می شود/بانکهای ناتراز در سال سوم برنامه جمع می شوند

علی اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با قدس در مورد عدم تکمین بانکها از پرداخت تسهیلات مسکن،گفت: در قانون جدید بانک مرکزی اختیارات بانک مرکزی را برای کنترل و نظارت بر بانک‌های دولتی و خصوصی به شدت افزایش دادیم و بانک مرکزی را مکلف کردیم که بانکها را مجاب کند تا در مسیر سیاست های دولت حرکت کنند.

وی اظهار کرد: حتی مشخص کردیم که اگر بانکی به سمت سیاستها حرکت نمی کند بانک مرکزی به سمت انحلال آنها برود. امیدواریم دولت با سرعت به سمت اجرایی شدن قانون بانک مرکزی برود. در برنامه هفتم بانکها را مجاب کردیم که در دو سال اول برنامه خودشان را تراز کنند و بانک ناتراز باید در سال سوم برنامه جمع شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بانک تراز بانکی است که به سمت مولدسازی دارایی هایش برود اموال و شرکت‌هایش را بفروشد و افزایش سرمایه دهد و خودش را تراز کند.بانک ناتراز به تورم دامن می زند و به اقتصاد ضربه می زند.

عنابستانی تصریح کرد: در قانون جهش تولید مسکن مصوب کردیم ۲۰درصد سرجمع تسهیلات بانکی به سمت مسکن سازی برود این تکلیف شبکه بانکی کشور است. مسکن پیش ران توسعه و حرکت اقتصادی کشور است اگر موتور مسکن روشن شود ‌موتور اقتصاد کشور نیز روشن می شود اگر موتور مسکن خاموش شود و به سمتی برود که علائم رکود در آن پیدا شود ما به سمت رکود اقتصادی می رویم. بنابراین بانک باید به سمت تسهیلات دهی مسکن برود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بانک مرکزی به راحتی می تواند بانک‌های دولتی وخصوصی رامدیریت کند تا درک صحیحی از حوزه اقتصاد در بخش مسکن داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.