رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در دولت سیزدهم بالغ بر ۵ هزار کلاس درس مقاوم سازی، تخریب و بازسازی شده است و در حال حاضر حدود ۹۹ هزار کلاس درس دیگر نیازمند مقاوم سازی است.

۹۹ هزار کلاس درس نیازمند مقاوم‌سازی و بازسازی هستند

حمیدرضا خان‌محمدی؛ رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور درخصوص آخرین وضعیت مدارس غیراستاندارد و فرسوده کشور، اظهار کرد: در دولت سیزدهم بالغ بر ۵ هزار کلاس درس مقاوم سازی، تخریب و بازسازی شده است و در حال حاضر حدود ۹۹ هزار کلاس درس دیگر نیازمند مقاوم سازی است.

وی تصریح کرد: ۱۸.۳ درصد کل کلاس‌های درس در سطح کشور نیازمند مقاوم‌سازی یا بازسازی هستند که طبق برنامه‌ریزی مدون برای نوسازی این مدارس اقدام می شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در خصوص تعداد پروژه‌های جدید این سازمان، گفت: در سال جاری به همت همکارانم در سازمان نوسازی مدارس کشور تعداد ۲۹۷۰ فضای آموزشی و پرورشی مشتمل بر ۱۳۲۵۷ کلاس درس به بهره برداری رسیده است.

خان‌محمدی ادامه داد: از این میزان بیش از ۵۰ درصد مشارکتی بوده و بیش از ۶۰ درصد نیز در مناطق روستایی و حاشیه شهرها که غالباً دارای سرانه فضای آموزشی پایین هستند ساخته شده است که نشان از توجه به موضوع عدالت آموزشی و تربیتی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.