منابع نزدیک به جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از تصمیم این جنبش برای تعلیق مذاکرات غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی خبر دادند.

منابع فلسطینی: حماس تعلیق مذاکرات آتش‌بس را بررسی می‌کند

به گزارش قدس آنلاین منابع نزدیک به جنبش مقاومت اسلامی حماس در این باره اعلام کردند که این جنبش قصد دارد مذاکرات آتش‌بس و توافق برای تبادل اسرا را تا رسیدن کمک‌های بشردوستانه و امداد به شمال نوار غزه متوقف کند.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از این منابع نوشت: در شرایطی که گرسنگی و قحطی مردم فلسطین را می‌کشد، نمی توان مذاکره کرد.

حدود ۷۰۰ هزار فلسطینی در شهر غزه و مناطق شمال این باریکه در نتیجه امتناع مستمر رژیم صهیونیستی از ورود هرگونه کمک، از قحطی واقعی رنج می‌برند.

سازمان ملل متحد پیشتر تأیید کرده بود که رژیم صهیونیستی چندین هفته اجازه ورود هیچ کمکی به غزه و شمال آن را نداده و در نتیجه وضعیت انسانی در این مناطق در سایه کمبود مواد غذایی بدتر شده است.

در نتیجه این اقدامات رژیم صهیونیستی فلسطینی‌ها ناگزیر شده اند خوراک حیوانات را آسیاب کرده و با کمی ذرت یا گندم مخلوط کنند تا نیاز غذایی خود را تامین کنند.

قحطی ناشی از سیاست رژیم اشغالگر و استفاده از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی منجر به شهادت تعدادی از شهروندان فلسطینی به ویژه کودکان شده است.

با گذشت ۱۳۴ روز از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، در حالی که تلاش‌های میانجی‌ها برای حل این بحران ادامه دارد، نظامیان اشغالگر همچنان در این باریکه جنایت می‌کنند. آنها در حال خلق یک تراژدی و فاجعه‌ای دیگر این بار در شهر «رفح» در جنوب نوار غزه هستند.

وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۸۳ فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیده اند و به این ترتیب، شمار شهدا از آغاز جنایات رژیم صهیونیستی، به ۲۸ هزار و ۸۵۸ نفر رسیده است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که شمار زخمی‌ها نیز به ۶۸ هزار و۶۷۷ نفر رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.