نماینده ایران در سازمان همکاری شانگهای با بیان اینکه ایران با قانون حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی، یکی از جامع‌ترین قوانین حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی را در سطح منطقه دارد، گفت: ما سرمایه‌گذاران خارجی را از حقوقی همانند اتباع داخلی برخوردار کردیم.

سرمایه‌گذاران خارجی از حقوق اتباع داخلی برخوردار هستند

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد کیایی در مراسم افتتاحیه هشتمین کارگروه سرمایه‌گذاری کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که امروز در سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برگزار شد، با بیان اینکه همکاری‌های اقتصادی بخش مهمی از تعاملات درون سازمان همکاری شانگهای را شکل می‌دهد، گفت: اکنون اعضای سازمان شانگهای با برخورداری از ظرفیت‌ها و فرصت‌های وسیع همکاری‌های چندجانبه می‌توانند از طریق همکاری و هم‌اندیشی، نویدبخش آینده روشن برای کشورهای منطقه باشند.

وی با بیان اینکه این قابلیت‌ها سازمان و اعضای آن را در برابر چالش‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی مقاوم می‌کند، افزود: ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی و مزایای نسبی هر یک از کشورهای عضو سازمان توجه جهانی را به خود جلب کرده و فرصت‌های کم‌نظیری برای پیوندهای راهبردی و تعامل بیشتر میان اعضای سازمان ایجاد می‌کند.

نماینده ایران در سازمان شانگهای خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران براساس سیاست‌های اعلام‌شده توسط آقای ابراهیم رئیسی، رییس جمهور ایران، با جمعیت ۸۰ میلیون نفری و منابع کم‌نظیر انرژی، معادن فراوان کانی‌های فلزی و غیرفلزی و قرار گرفتن در میان بازاری وسیع، کانون ویژه برای هم‌افزایی‌های اقتصادی است و آمادگی دارد ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود را در جهت منافع اعضا به کار گیرد.

ایران هاب ترانزیتی منحصربه‌فردی را برای سرمایه‌گذاری ایجاد کرده است

کیایی با بیان اینکه ایران نقطه استراتژیک پیوند شرق و غرق است، گفت: ایران با موقعیت راهبردی، شبکه مناسب حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای، فرودگاه‌های مجهز و استاندارد، بنادر تجاری در شمال و جنوب، کریدورهای ترانزیتی شمال - جنوب، جاده ابریشم، راه‌آهن و بزرگراه سراسری آسیایی و کریدور جاده‌ای و ریلی اتصال چین به آسیای مرکزی و دریای عمان، هاب ترانزیتی منحصربه‌فردی را برای سرمایه‌گذاری ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر سرمایه‌گذاری خارجی بیان: ما با قانون حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی، یکی از مرتقی‌ترین و جامع‌ترین قوانین حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی را در سطح منطقه ایجاد کردیم. همچنین سرمایه‌گذاران خارجی را از حقوقی همانند اتباع داخلی برخوردار کردیم.

نماینده ایران در سازمان همکاری شانگهای با بیان اینکه عضویت جمهوری اسلامی ایران در این سازمان، پنجره جدیدی به روی همکاری منطقه‌ای گشوده که نیامند توجه ویژه است، گفت: از این رو در اولین سال عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای، میزبانی چند نشست در دستور کار کشور قرار گرفته است. علاوه‌بر نشست کارگروه ارتقای سرمایه‌گذاری در کشورهای عضو سازمان، نشست وزرای صنعت در آوریل در تهران برگزار خواهد شد. همچنین در زمینه ارتقای ظرفیت‌های حمل‌ونقل و همکاری‌های بانکی هم نشست‌هایی در دستور کار داریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.