عضو فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ گفت: سال آینده یک دوره مسابقه بین‌المللی پاورلیفتینگ در ایران برگزار می شود که این رقابتها به میزبانی گیلان خواهد بود.

مسابقات بین‌المللی پاورلیفتینگ در گیلان برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، فرشید سلطانی  با بیان اینکه این مسابقات که در نیمه نخست سال آینده برگزار خواهد شد،اظهار کرد: پیش بینی می شود که حداقل ورزشکاران ۱۰ کشور خارجی حضور یابند.

رئیس فدراسیون پاورلیفتینگ آسیا افزود: گیلان به همراه استانهایی همچون فارس، خوزستان، کرمانشاه و قم دارای فعال‌ترین هیاتها در کشور است و به همین دلیل میزبایی این دوره از مسابقات بین المللی به گیلان سپرده شد اما انتظار داریم که تعامل و همکاری سایر استانها نیز همانند گیلان با فدراسیون بیشتر شود.

وی که برای حضور در سومین دوره مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی بانوان باشگاه‌های کشور در رشت حضور یافته بود، ادامه داد: ۲ سمینار آموزشی بین‌المللی نیز قبل از مسابقات پاورلیفتینگ برگزار خواهد شد.

رئیس انجمن پاورلیفتینگ ایران بیان کرد: مسئولان این هیات در گیلان علاقه بسیار زیادی به این رشته دارند و از سوی دیگر ساختار ورزشی مناسبی برای برگزاری مسابقات بین المللی در گیلان وجود دارد و به همین دلیل این استان میزبان رقابتهای بین‌المللی شد.

سلطانی به مهمترین برنامه‌های این رشته نیز اشاره و اضافه کرد: یکی از اهداف مهم ما، برخورد قاطع و شدید با پدیده شوم دوپینگ است که در این راستا نیز اقدامات مناسبی را انجام دادیم و امید است که همه هیاتها در سراسر کشور با قدرت در این بخش ورود کرده و آموزشهای لازم نیز به مربیان و ورزشکاران داده شود.

عضو فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ به جایگاه ایران در این رشته اشاره و خاطرنشان کرد: بی‌شک ایران یکی از قطب‌های برتر در آسیا محسوب می‌شود و با وجود اینکه تیم ایران با ترکیبی ناقص در مسابقات قهرمانی آسیا حضور یافت اما مقام نایب قهرمانی را کسب کرد.

رئیس فدراسیون پاورلیفتینگ آسیا در ادامه گفت: البته کشورهای سنگاپور، قزاقستان و ژاپن در این رشته بسیار قدرتمند هستند و ما باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب بتوانیم جایگاه خود را حفظ و حتی قطب نخست این رشته در آسیا شویم.

رئیس انجمن پاورلیفتینگ ایران اظهار کرد: البته یکی از مشکلات مهم این است که ورزشکاران سایر رشته‌ها در پاورلیفتینگ حضور می یابند که به هیمن دلیل با قوانین این رشته آشنایی کاملی ندارند و ما باید تلاش کنیم تا ورزشکاران مستعدی را جذب کنیم که از ابتدا در رشته پاورلیفتینگ حضور یابند.

سلطانی در خاتمه به مسابقات پارولیفتینگ بانوان نیز اشاره و بیان کرد: خوشبختانه سطح کیفی این دوره از مسابقات بسیار مناسب بود و تلاش شد تا زبده ترین ورزشکاران در این دوره حضور یابند و به همین دلیل تعداد ورزشکارانی که در این مسابقات حضور یافتند، از دوره گذشته کمتر بود.

سومین دوره رقابتهای پاورلیفتینگ قهرمانی بانوان باشگاه‌های کشور که از روز شنبه با حضور ۱۷۲ ورزشکار در رشت آغاز شده بود، سه‌شنبه شب با قهرمانی مازندران در همه رده‌های سنی خاتمه یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.