اجتماع عظیم منتظران ظهور با وجود بارش شدید برف در عرصه میدان شهدای مشهد برگزار شد و عاشقان حضرت صاحب الزمان(عج) آمدند تا بگویند بر آن عهد که بستند، هستند.

برف شادی آسمان بر سر منتظران 

به گزارش قدس خراسان، آیین‌های جشن نیمه شعبان به میزبانی مساجد و حسینیه‌ها از روز قبل میلاد امام زمان(عج) در مشهد آغاز شد و در روز ۱۵ شعبان به اوج خود رسید. 

حرم مطهر رضوی، خیابان‌ها، میدان‌ها، معابر عمومی، مساجد، ادارات، نهادها و مکان‌های عمومی از روزهای گذشته با تزیین، آذین بندی، چراغانی و نصب پرچم‌های مزین به نام مبارک حضرت ولی‌عصر (عج) عطر خوش انتظار را در فضای شهر پراکند و آرزوی فرج را بار دیگر در دلهای منتظران شعله ور ساخت.

مراسم اجتماع عظیم منتظران ظهور در مشهد نیز همزمان با دیگر شهرهای کشور از ساعت ۹ صبح یکشنبه ۶ اسفندماه ۱۴۰۲ در سالگرد میلاد منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان(عج) برگزار شد.

قرائت دعای فرج در جوار حضرت ثامن الحجج(ع) 

قرائت دعای فرج بیت اول غزل عاشقی بود، جمعیت رو به سوی حرم حضرت شمس الشموس (ع) با دست‌هایی که به سمت آسمان بلند کردند، «الهی عظم البلا» خواندند تا به آن غایب از نظر بگویند دنیا بدون تو گرفتار بلاهای عظیم است و امید، بریده و زمین، تنگ و خیرات آسمان دریغ شده است، تا بگویند ای مولای ما ای صاحب الزمان به فریاد رس، به فریاد رس، به فریاد رس، ما را دریاب، ما را دریاب،ما را دریاب، همین حالا، همین حالا، همین حالا...

آن‌ها آقایشان را صدا میزدند و دانه‌های برف انگار برای تبرک در چنین روزی به زمین می‌آمدند تا زیر پای منتظران ظهور فدا شوند.

عده‌ای چتر داشتند و عده‌ای هم انگار در این گرماگرم انتظار برای ظهور و میلاد، سردی دانه‌های برف را حس نمی‌کردند؛ در اجتماع عظیم منتظران ظهور هم می‌توانستی زنان سالخورده و مردان را ببینی هم دختران جوان و هم پسربچه‌هایی که در آغوش مادران برای جشن میلاد حضرت منجی آمده بودند.

بعد از دعای فرج مداحی و سرود خوانی با همخوانی مردمی که در دست‌هایشان پرچم‌های کوچک و بزرگ با مفاهیم انتظار، معادله‌های قدرت در جهان را متزلزل می‌کردند ادامه پیدا کرد.

عطر یاد شهیده کاپشن صورتی در بین منتظران ظهور 

اجرای سرود «فرمانده مهدی» با همخوانی و همراهی پرشور مردم دیگر بیت غزل عاشقانه منتظران ظهور بود، گروه سرود دختران خواندند «سلام فرمانده مهدی؛ ببین مثل کاپشن صورتی من اومدم برات شهید بشم»، سرودی که دل حاضران را به انفجار کرمان برد یا شاید دختر کاپشن صورتی را به عرصه شهدا آورد تا در روز میلاد فرمانده، در جوار بارگاه منور رضوی، با منتظران ظهور هم صدا شود و زیر این برف سرد زمستانی با دست‌های کوچکش که به سمت آسمان بلند کرده ظهور آقا امام زمان(عج) را از خدا بخواهد.

مردم همچون ذرات نور عرصه میدان شهدا را به قصد پیوستن به حرم حضرت شمس الشموس(ع)  آرام آرام ترک کردند تا برای عرض تبریک میلاد حضرت منجی مشرف شوند، دانه‌های سفید برف بر سر و صورت منتظران فرو می‌آمدند تا از خیل عاشقان جا نمانند و دل زمین را به بهاری که در پیش است، گرم کنند.

علاوه بر مردم، حضور مسئولان ارشد استانی و نیروهای نظامی و انتظامی در اجتماع عظیم منتظران ظهور نیز چشمگیر بود.

در روز میلاد امام زمان(عج) نوای انتظار هوای مشهد را عطرآگین کرد؛ کسی چه می‌داند شاید در بین همین آدمها یکی از همان ۳۱۳ یار آقا باشد، شاید آن پیرمردی که از یک ساعت قبل منتظر شروع برنامه‌ها در سرما ایستاده بود و دعای عهد می‌خواند یا شاید آن بچه شیرخوار با سربند سبز یا اباصالح مدد! 

طبق اعلام قبلی، مسئول برگزاری اجتماع عظیم منتظران ظهور، اجتماع عظیم منتظران ظهور صبح روز نیمه شعبان در ۳۵۰ شهر ایران و ۲۷ کشور جهان برگزار شده است.

خبرنگار: معصومه مومنیان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.