مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: هشدار سطح قرمز هواشناسی برای سیستان وبلوچستان صادر شده همچنین بارش برف و کولاک تا پایان هفته در نواحی شرقی و شمالی کشور ادامه دارد.

تداوم بارش برف و کولاک در نواحی شرقی و شمالی کشور

به گزارش قدس آنلاین صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور گفت:  امشب بارش‌ها در مناطق جنوب و جنوب شرقی واقع در استان‌های سیستان و بلوچستان، جنوب فارس و بوشهر به‌صورت رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید ادامه دارد.

به گفته وی،  فردا پنجشنبه به‌تدریج در نوار غربی و جنوبی کشور آسمان صاف می‌شود و بارش‌ها در سواحل دریای خزر، مرکز و نیمه شرقی کشور ادامه دارد. در این روز در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید روی می‌دهد و در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان رگبار باران،‌ رعدوبرق، وزش باد شدید و احتمال تگرگ وجود دارد که در این زمینه هشدار سطح قرمز درباره احتمال وقوع سیل صادر شده است.

او با بیان اینکه  روز جمعه در بخش‌هایی از شمال شرق و جنوب شرق بارش‌های پراکنده روی می‌دهد و شنبه هفته آینده آسمان اکثر مناطق کشور صاف و آفتابی خواهد بود گفت:  یکشنبه آینده در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز غربی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.

ضیائیان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی  برای تشدید فعالیت سامانه بارشی از امشب چهارشنبه ۹ اسفند تا فردا ۱۰ اسفند ماه  گفت: در طی این مدت شاهد بارش برف، باران، وزش باد شدید موقت، ماندگاری هوای سرد، کولاک برف، مه در  شرق گیلان، مازندران، خراسان جنوبی، جنوب خراسان رضوی، یزد، نیمه شمالی و غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، لرستان، مرکزی، قم، همدان، کرمانشاه، نیمه جنوبی کردستان، ارتفاعات استان‌های فارس، سمنان و کرمان و ارتفاعات و دامنه استان‌های البرز، قزوین و تهران خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی اظهار کرد :  در این دو روز احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، یخ‌زدگی و لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی به‌سبب بارش برف، انسداد گردنه‌های مسیرهای برف‌گیر، کاهش دید، بهمن، کولاک برف، احتمال قطعی برق به‌ویژه در نواحی روستایی و خسارت به سازه‌های موقت، ماشین‌آلات کشاورزی و نهال‌ها وجود دارد.

او با اشاره به تداوم بارش ها تا پایان هفته در نواحی غربی و شمالی و شمال شرق کشور گفت: در این مدت احتمال وقوع سیلاب وجود دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.