فرماندار مشهد گفت: سه‌شنبه‌های افتتاح در هیچ شرایطی تعطیل نمی‌شود،زیرا این قولی است که به مردم داده‌ایم.

سه‌شنبه‌های افتتاح در هیچ شرایطی تعطیل نمی‌شود

به گزارش قدس خراسان، صبح روز سه‌شنبه، ۱۵ اسفند، یک روز دیگر از سه‌شنبه‌های افتتاح در شهرستان مشهد، با حضور فرماندار و معاون استاندار خراسان رضوی و دیگر مسوولان شهری رقم خورد و یک مدرسه و مرکز بهداشتی دیگر افتتاح شد.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش و مدیر آموزش و پرورش تبادکان در افتتاح یک مدرسه در روستای چهارفصل گفت: یکی از نعمت‌هایی که خدا به ما عنایت کرده، مسولان خیراندیش و خیرینی هستند که در مسیر سازندگی حرکت می‌کنند. پس باید قدردان و شکرگذار باشیم.

محمدحسین عبداللهی گفت: مدرسه‌ای که امروز در این منطقه افتتاح شد دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی ما را خوشحال کرد. خراسان رضوی بیشترین اتباع را در کشور دارد و از طرفی، ۴۰ درصد از دانش‌آموزان اتباع در تبادکان تحصیل می‌کنند.

وی ادامه داد: از محل اعتبارات بین‌المللی تاکنون دو مدرسه ۱۲ کلاسه افتتاح شد و این بار نیز این مدرسه ۲ کلاسه با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ساخته شده است. از ۱۰ آبان‌ماه تا امروز مفتخریم ۱۴ مدرسه را در تبادکان از ابتدای این طرح افتتاح کنیم که شامل ۱۲۲ کلاس و با اعتباری بالغ ۱۵۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است. این طرح توانست گشایش بزرگی در زندگی مردم تبادکان ایجاد کند.

شلوغی انتخابات نیز سه‌شنبه‌های افتتاح را تعطیل نکرد

پس از آن فرماندار مشهد و معاون استاندار خراسان رضوی نیز بیان کرد: در هیچ جای دنیا مردمی مثل مردم کشورمان نداریم که همواره مقاومت می‌کنند و در هر شرایطی پای کار هستند. نوکری و خدمت به این مردم افتخار است، مردمی که قدرشناسند و وقتی می‌بینند خادمینشان خالصانه کار می‌کنند، به میدان می‌آیند. جا دارد به همه ملت شریف ایران به خصوص مردم شریف شهرستان مشهد و بخش مرکزی و روستاها تبریک بگوییم که در حماسه ۱۱ اسفند حماسه‌ای بزرگ رقم زدند.

محسن داوری گفت: مردم شهرستان مشهد آنگونه در ۱۱ اسفند پای کار آمدند که میزان رأیی که در صندوق ریخته شد ۱۷ درصد بیشتر از سال ۹۸ است. درصد مشارکت مردم ما نیز ۷ درصد نسبت به دوره قبل بیشتر شده است. علی رغم این که همه پیش بینی می‌کردند که مردم به میدان نمی‌آیند اما مردم ما ثابت کردند که بصیرند. آیا آبرو و جان و مال گذاشتن برای این مردم ارزش ندارد؟

وی در ادامه بیان کرد: این سه شنبه اولین روزی است که بعد از انتخابات در جمع مردم حاضر شدیم و جا دارد از مردم و کسانی که در فرایند انتخابات نقش آفرینی کردند تشکر کنیم که تلاش کردند تا انتخابات به موقع و سالم برگزار شود. امسال انتخابات را به ۱۴ حوزه و ۲۳ منطقه تقسیم کردیم و برای آن کمیته مناطق ایجاد کردیم. روز انتخابات رأس ساعت ۶ صبح همه عوامل در محل اخذ رأی حضور داشتند تا به موقع برگزار شود. همچنین جا دارد از جامعه فرهنگیان و آموزش و پرورش و مدیران این حوزه تشکر کنیم که بخش اعظم اجرا به دوش این عزیزان بود. تعداد زیادی از شعب اخذ رأی مدارس و ۶۰ درصد از عوامل اجرایی و ناظر از پرسنل آموزش و پرورش بودند. این حماسه ماحصل این تلاش‌ها بود و قطعاً ادامه پیدا خواهد کرد. کسانی که به مجلس راه یافتند این تلاش‌ها را قدر بدانند و مسائل را حل کنند.

داوری با تاکید بر اینکه در هیچ شرایطی سه‌شنبه‌های افتتاح را تعطیل نمی‌کنیم افزود: حتی دو روز مانده به انتخابات این طرح نیز تعطیل نشد و حالا سه روز بعد از انتخابات نیز در حال برگزاری است. علی رغم اینکه همچنان در فرآیند انتخابات هستیم اما افتتاح مدارس تعطیل نمی‌شود. این نهضت بزرگ تا جایی ادامه پیدا خواهد کرد تا خود مردم اذعان کنند ما مشکل فضای آموزشی نداریم.

فرماندار مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما نیز بیان کرد: سه‌شنبه‌های افتتاح در هیچ شرایطی تعطیل نمی‌شود و در ایام عید و پس از آن تا اردیبهشت ادامه دارد و امکان تمدید و گسترش آن تا مهرماه سال آینده وجود دارد. این قولی است که به مردم دادیم و تعطیلی در پی نخواهد داشت.

افتتاح خانه بهداشتی که چندسال معطل بودجه مانده بود

پس از آن یک خانه بهداشت نیز در روستای کوشک مهدی با حضور معاون فرماندار بخشدار بخش مرکزی افتتاح شد.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان مشهد در مراسم افتتاح این مرکز بهداشت عنوان کرد: مدت‌هاست سه شنبه‌های افتتاح مدارس و مرکز بهداشت را در تمامی روستاهای مشهد دنبال می‌کنیم که از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و خادمین شایسته ملت اجرای آن را برعهده دارند.

حسن کاظمی گزارشی از وضعیت روستای کوشک مهدی ارائه کرد و گفت: در این روستا تاکنون ۷۰۰ مترمربع آسفالت با اعتباری بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان اجرا شده است. همچنین ۱۲۰۰ مترمربع جدول کشی با ۷۰۰ میلیون اعتبار، احداث و توسعه سالن ورزشی با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون و بهسازی قبور شهدا با اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان در این روستا انجام شده است.

رئیس مرکز بهداشت شماره ۱ مشهد نیز در مراسم افتتاح خانه بهداشت روستای کوشک مهدی گفت: زمستان سال ۱۳۹۹ بازدیدی از این روستا و مرکز بهداشت آن داشتم. در آن زمان به ۸ هزار جمعیت منطقه در مکانی به وسعت تنها ۶۰ متر ارائه خدمت می‌شد. در آن سال و سال ۱۴۰۰ که اعتبارات بسیار کم بود، نتوانستیم مرکز بهداشت جدید را به طور کامل افتتاح کنیم تا اینکه در سال جاری اتفاقات خوبی افتاد و اینک در محیطی ۵۲۵ متری به مردم خدمت‌رسانی می‌شود.

براتعلی عرب‌نژاد گفت: یکی از مأموریت‌های اساسی ما در مراکز جامع بهداشت روستایی مراقبت از مادران است و به همین خاطر میزان مرگ و میر مادران بعد از زایمان کاهش چشمگیری داشته است.

وی در پایان تاکید کرد: با احتساب هزینه‌های فعلی بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان هزینه ساخت این مرکز برآورده شده است، اما چون اعتبارات در دوره‌های مختلف تزریق شده‌است، هزینه ساخت حدود ۴ میلیارد تومان بوده است. البته این مرکز برای تبدیل شدن به مرکز جامع سلامت به آزمایشگاه و دندانپزشکی نیاز دارد که امید داریم با تأمین بودجه این اتفاق نیز رخ بدهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.