مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز از اجرای ۱۲۰ کیلومتر فیبر نوری در معابر اصلی شهر خبر داد و گفت: هدف‌گذاری شهرداری تبریز اجرای ۸۲۰ کیلومتر فیبر نوری در معابر اصلی و محلات شهر تا درب منازل است.

فیبرنوری به درب منازل می‌آید

به گزارش قدس آنلاین ، محمدرضا کاظمی اظهار کرد: شهرداری تبریز در راستای هوشمندسازی خدمات شهر و توسعه شهر هوشمند، اقدام به اجرای فیبر نوری در سطح معابر اصلی کرده است.

وی با اشاره به قرارداد اولیه ۲۲۰ کیلومتری با یکی از اپراتورهای فعال کشور افزود: در قرارداد اولیه شهرداری تبریز با یکی از اپراتورهای فعال کشور مقرر شده است در ۲۲۰ کیلومتر از معابر اصلی شهر به منظور ارتباط ادارات و سازمان‌های شهرداری تبریز داکت‌گذاری انجام گیرد.

کاظمی با اشاره به تصویب طرح توسعه اجرای فیبر نوری تا درب منازل شهروندان در شورای اسلامی شهر اعلام کرد: به منظور توسعه زیرساخت‌های شهر هوشمند، قرارداد جدیدی با اپراتور فعال در پروژه فیبر نوری تبریز منعقد کردیم که مطابق آن ۵۰۰ کیلومتر دیگر به صورت HTTH یعنی در سطح محلات و درب منازل شهروندان کار شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر قرارداد جدید، مقرر شد قرارداد قبلی نیز تصحیح شده و از ۲۲۰ کیلومتر به ۳۲۰ کیلومتر افزایش یابد که شامل لایه مترو یا همان معابر اصلی می‌شود که بیشتر مصارف اداری دارد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز با بیان اینکه تنها آورده شهرداری تبریز در این پروژه عدم اخذ هزینه حفاری است، خاطرنشان کرد: تمامی هزینه‌های اجرایی پروژه فیبر نوری تبریز بر عهده شرکت سرمایه‌گذار است.

وی با اشاره به مالکیت قطعی شهرداری تبریز در پروژه فیبر نوری نیز گفت: شهرداری تبریز مالک اصلی فیبر نوری تبریز بوده و در سال‌های آینده این پروژه تبدیل به درآمد پایدار برای شهر می‌شود.

کاظمی با اشاره به اجاره ۲۰ ساله پروژه فیبر نوری نیز اظهار کرد: داکت‌های فیبر نوری تبریز با نرخ اجاره هر ساله و بر اساس تعرفه سازمان تنظیم مقررات رادیویی به شرکت پیمانکار اجاره داده می‌شود که این مدت با توافق طرفین قابل تمدید است.

وی یادآور شد: با اتمام این پروژه، تمامی خدمات شهری به صورت هوشمند ارائه شده و شاهد نظم و انضباط شهری خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.