روایت «مشقِ عشق» پرتره‌ای درباره علی شیرازی ـ خوشنویس ایران ـ است که قرار است پنجشنبه (هفدهم اسفند ماه) ساعت ۱۹ از شبکه چهار سیما پخش شود.

پخش مستند پرتره علی شیرازی ـ استاد خوشنویسی ایرانی

به گزارش قدس آنلاین، روایت «مشقِ عشق» پرتره‌ای درباره علی شیرازی استاد خوشنویسی ایرانی است که قرار است پنجشنبه هفدهم اسفندماه ساعت ۱۹ از شبکه چهار سیما پخش شود.

این مستند، نهمین فیلم از مجموعه مستندهای «آئینه عمر» است که به کوشش گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما به تهیه‌کنندگی صدرا صدوقی و کارگردانی حسن علیزاده فرد از قاب این شبکه تلویزیونی پخش خواهد شد.

علی شیرازی آموزش خوشنویسی را از ۱۳۵۴ شمسی نزد نصرالله معین اصفهانی آغاز و پس از دریافت گواهینامه ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران، نزد غلامحسین امیرخانی، استاد ارشد انجمن خوشنویسان، به صورت حضوری و مکاتبه‌ای آموزش های تکمیلی را دریافت کرد. او سپس در پست ریاست انجمن خوشنویسان استان اصفهان فعالیت کرد و پس از مهاجرت به تهران در ۱۳۶۷ شمسی به عضویت شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران درآمد.

شیرازی در سال ۱۳۷۸ شمسی گواهینامه استادی از انجمن خوشنویسان ایران را دریافت کرد. مجموعه «قاصدک»، نقاشی خط با وفاداری به خط نستعلیق، مجموعه «دفتر دانایی» و ... از جمله آثاری است که از این هنرمند خوشنویس منتشر شده است.     

مستند «آئینه عمر» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما است که در قالب آن، زندگی، سلوک علمی و فرهنگی و میراث پژوهشی ۲۶ چهره نامدار حوزه علوم انسانی، فرهنگ و هنر ایران به تصویر کشیده شده است.

سایر عوامل این مستند تلویزیونی عبارتند از:

مجری طرح: محراب محمدزاده،مشاور رسانه‌ای: سیده الهام کاظمی، تحقیق و پژوهش، سیامک آسیابانی و سیامک صدیقی، تدوین: مینا سیفی، دستیار تدوین: کارن درآینده، صداگذاری و انتخاب موسیقی، عرفان حسن زاده، صدابرداران: مجید نجاتی، سینا الله وردی پور و علی کرامت منش، تصویربردار: حسن علیزاده فرد، دستیاران تصویر: مبینا سلمانی، محمد حسین سلطانی و میلاد محمدزاده، دستیار کارگردان: علی محمد صادق و مدیر تولید: علی هیهاوند.

مجموعه مستند «آینه عمر» پنجشنبه‌ها ساعت ۱۹ پخش و جمعه‌ها ساعت ۱۲:۳۰ تکرار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.