فرآیند آمارگیری زائران مشهد مقدس طی نشستی با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی و معاون اقتصادی و محاسبات ملی مرکز آمار ایران بررسی شد.

بررسی فرآیند آمارگیری زائران مشهد مقدس با همکاری مرکز آمار ایران

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، نشست بررسی فرآیند آمارگیری زائرین مشهد مقدس با همکاری مرکز آمار ایران پنجشنبه ۱۷ اسفند با حضور سپیده صالحی معاون اقتصادی و محاسبات ملی مرکز آمار ایران، حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی، حسینی رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی و جمعی از مدیران سازمان برنامه و بودجه و کارشناسان این استان در محل مرکز آمار ایران برگزار شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی طی این نشست بر اهمیت اقتصاد زائران در مشهد مقدس تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد همچنین  با اشاره به مصوبات کارگروه ملی زیارت درباره سرشماری و آمار زائرین و پیگیری‌های قبلی، بر داشتن آمار دقیق تاکید کرد و گفت: همراهی و همکاری مرکز آمار ایران جهت بررسی روش و فرآیند فعلی آمارگیری ضروری است تا بتوانیم به ارائه آمار دقیق تر و علمی مبتنی بر روش‌های صحیح و استاندارد دست یابیم.

معاون اقتصادی و محاسبات ملی مرکز آمار ایران همچنین طی این نشست در خصوص نحوه همکاری مرکز وفق تفاهم نامه فیمابین و با استفاده از تجربیات گذشته در تهیه گزارش گردشگر ملی به سفارش وزارت میراث اشاره و بر همکاری و مساعدت لازم در این زمینه تاکید داشت.

گفتنی است؛ در این نشست مصوب شد تا طرح نمونه گیری تا پایان فروردین ۱۴۰۳ طبق تفاهم نامه انجام شود. همچنین اعتبار سنجی و تایید و تکمیل فرآیند آمارگیری که در استان در حال انجام است، توسط مرکز آمار ایران صورت پذیرد. بدین منظور تصمیم بر این شد یک کارگروه کارشناسی مرکب از کارشناسان مرکز آمار و کارشناسان مرتبط استان طی جلسات آینده موضوعات را بررسی و نتیجه را اعلام کنند.

لازم به ذکر است؛ جمع بندی مصوبات ردیف ۱ و ۲ تا پایان فروردین آماده و برای ریاست سازمان برنامه و بودجه ارسال خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.