فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: بیش از ۹۰۰ نفر از ابتدای سال جاری تاکنون در معابر شهری و محورهای مواصلاتی این استان به دلیل تصادفات جان خود را از دست داده اند.

شمار جانباختگان تصادفات کرمان به ۹۰۰ نفر رسید

به گزارش قدس آنلاین،  سردار ناصر فرشید روز یکشنبه در رزمایش طرح نوروزی پلیس راه کرمان افزود: سال گذشته نیز این استان شاهد جان باختن ۷۰ نفر و مجروح شدن ۴۰۰ نفر دیگر در تصادفات تعطیلات نوروز بود.

وی با اشاره به اینکه پلیس به منظور کاهش تصادفات با تمام توان تلاش خواهد کرد اظهار داشت: در تعیلات نوروز سال جاری نیز علاوه بر این مهم پیشگیری از سرقت و مقابله با سایر جرائم نیز در دستور کار پلیس قرار دارد.

فرمانده انتظامی استان کرمان تصریح کرد: یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی کاهش تلفات جاده ای است که همه باید در راستای رفع این غصه تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تلفات جاده ای تبعات زیادی در بر دارد ادامه داد: پاسگاه ‌ها و کلانتری ‌هایی که در محور مواصلاتی قرار دارند باید با هم افزایی راهها را پوشش بدهند.

سردار فرشید گفت: اقامتگاه ‌هایی نیز با توجه به طولانی بودن راههای استان کرمان باید تعریف شود تا رانندگان بتوانند در این اماکن توقف و استراحت کنند.

نیروهای انتظامی و امدادی کرمان برای برگزاری رزمایش نوروزی اعلام آمادگی کردند

امروز رزمایش طرح نوروزی پلیس راه کرمان استان کرمان نیز با حضور جمعی از مسئولان مرتبط با اجرای این طرح در ستاد فرماندهی انتظامی با مانور خودروهای عملیاتی پلیس، اورژانس، راهداری، آتش نشانی و هلال‌احمر اجرا شد تا برای اجرای این طرح از بیست و سوم اسفند به طور رسمی اعلام آمادگی کنند.

نیروهای نظامی، انتظامی و امدادی امروز با برگزاری مانوری در راستای برگزاری رزمایش نوروزی در استان کرمان اعلام آمادگی کردند.

علیرغم تعطیلی های نوروزی و مسافرت اقشار مختلف مردم، نیروهای نظامی، انتظامی، امدادی و خدمات رسان همواره هیچ بهره ای از تعطیلات نبرده و اتفاقا بر حجم کار، زحمات و البته دغدغه هایشان افزوده می شود. آنچنان که نه تنها هرگز برای سفر و استفاده از تعطیلات خود اندیشه نکرده بلکه به فکر تامین امنیت، آرامش و سلامت مردم و مسافران هستند.

فرمانده پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به خدمات فراوان نیروهای جان بر کف انتظامی در آیین آغاز طرح نوروزی پلیس کرمان گفت: این رزمایش همزمان با سراسر کشور در این استان نیز از ۲۳ اسفند آغاز می‌شود و تا ۱۴ فروردین ماه سال جاری ادامه دارد و یکی از اهداف اجرای این طرح مدیریت و کاهش حوادث رانندگی است.

علی رضایی تصریح کرد: استان کرمان در نوروز سال گذشته شاهد جان باختن ۷۰ نفر در حوادث جاده‌ ای و مجروحیت ۳۸۶ نفر بود که بیشتر این حوادث به دلیل واژگونی خودرو، خستگی، خواب آلودگی و سرعت غیرمجاز رخ داده است.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۹۰۰ واحد گشتی پلیس و بیش از ۹ هزار نفر روز در طرح نوروزی ۱۴۰۳ استان کرمان حضور دارند.

اجرای طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ با بکارگیری بیش از ۹ هزار نیرو در محورهای استان همزمان با سراسر کشور با حضور فرمانده انتظامی استان، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیر کل راهداری و مسئولان سایر نهادهای امدادی و خدمات جاده ای در ستاد پلیس استان کرمان برگزار شد.

طرح نوروزی پلیس کرمان از ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.