مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: عملیات بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب جدید پرکندآباد ۲ مشهد به عنوان گامی بزرگ با هدف نجات رودخانه «کشف رود» این شهر آغاز شد.

تصفیه‌خانه فاضلاب پرکندآباد ۲ در مشهد وارد مدار بهره‌برداری شد

به گزارش قدس خراسان، حسین اسماعیلیان اظهار کرد: بخش اول عملیات احداث تصفیه خانه پرکندآباد ۲ با ظرفیت تصفیه ۵۰ هزار مترمکعب در شبانه روز اکنون فاضلاب‌گیری شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد بیان کرد: عملیات اجرایی این تصفیه خانه در سال ۱۳۹۵ آغاز و در سال ۱۳۹۷ متوقف شد، با پیگیری های انجام شده در سال ۱۴۰۱ با اخذ اعتبار از محل صندوق توسعه ملی مجدد عملیات اجرایی آن شروع و سرعت گرفت.

وی ادامه داد: برای بهره برداری از این بخش از تصفیه خانه ۱۰ هزار میلیارد ریال با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به قیمت روز هزینه شده است.

اسماعیلیان بیان کرد: تصفیه خانه پرکندآباد ۲ مشهد بزرگترین تصفیه خانه فاضلاب کشور است که در چهار بخش اجرا خواهد شد و با تکمیل آن ۲۰۰ هزار مترمکعب در روز به ظرفیت تصفیه فاضلاب این شهر افزوده می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد اضافه کرد: بخش دوم این تصفیه خانه نیز با ظرفیت ۵۰ هزار متر مکعب در شبانه روز تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی، طرح ارتقا و افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مشهد به رغم وجود مشکلات مالی با جدیت در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.