رئیس اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل خراسان رضوی گفت: به سرانجام رسیدن رفع ۱۸ نقطه باقیمانده حادثه‌خیز جاده‌های خراسان رضوی مشروط به تأمین اعتبار هزار و ۳۱۰ میلیارد ریالی توسط سازمان راهداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان است.

۱۸ نقطه حادثه‌خیز جاده‌های خراسان رضوی رفع نقص می‌شود

به گزارش قدس خراسان، طبق آمار، خراسان رضوی سالانه پذیرای بیش از ۳۰ میلیون زائر و مسافر است. به همین دلیل در زمره استان‌هایی در کشور به شمار می‌رود که بیشترین حجم از سفر به مقصد و از مبدأ آن به سایر نقاط کشور انجام می‌شود.

با این تفاسیر فراهم بودن شرایط برای سفری با آرامش و امن از جمله بدیهی‌ترین اتفاق‌هایی است که باید بیفتد تا زائران و مسافران با احساسی خوش به سفر و زیارت خود بپردازند. در این میان مناسب بودن شرایط راه‌های خراسان رضوی می‌تواند در بالا رفتن سطح رضایت مردم، هم در داخل استان و هم آن‌هایی که خراسان رضوی را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، تأثیر قابل توجهی داشته باشد.

گرچه در دو سال گذشته برای بهسازی روکش آسفالت راه‌های اصلی، اقدام‌های قابل توجهی در سطح جاده‌های خراسان رضوی صورت گرفته و به گفته مسئولان بیش از هزار کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان شرایط بهتری به خود گرفته؛ اما هنوز حتی در جاده‌های پرتردد خراسان رضوی آسفالت خراب زیادی وجود دارد.

بهسازی هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در دو سال

سید حمیدرضا ملک جعفریان رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های خراسان رضوی در پاسخی کوتاه به پرسش خبرنگار قدس در خصوص فعالیت‌های انجام شده برای بهسازی و مرمت راه‌های خراسان رضوی، از مرمت و بهسازی هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه‌های استان در دو سال گذشته یاد کرد و گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ کیلومتر رویه راه‌ها مرمت شد که با این اقدام، رویه راه‌های استان وضعیت بهتری به خود گرفت. 

وی همچنین در مورد میزان راه‌هایی که در سال ۱۴۰۲ توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی بهسازی شدند نیز اظهار کرد: از مجموع هزار و ۵۰۰ کیلومتر، بیش از ۹۵۰ کیلومتر آن در سال ۱۴۰۲ انجام شد که این اقدام یکی از بی‌سابقه‌ترین فعالیت‌هایی بوده که در سال‌های اخیر در حوزه راه‌های خراسان رضوی تا به امروز به سرانجام رسیده است.

رفع ۲۴ نقطه حادثه‌خیز جاده‌های استان در سال ۱۴۰۲

یکی دیگر از مواردی که همواره مورد توجه بوده و به ویژه در فصول سرد سال و در زمان بارش نزولات آسمانی بیشتر به چشم می‌آید، موضوع ایمن‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های خراسان رضوی است. در این زمینه نیز با اینکه طبق آمار ارائه شده از سوی مسئولان اقدام‌هایی برای رفع نقایص و ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز صورت گرفته؛ اما هنوز راه‌های استان در این زمینه با رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله دارد.

رئیس اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل خراسان رضوی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۲ یکی از سال‌های پر کار درخصوص شناسایی، رسیدگی و رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌های استان بوده، به خبرنگار ما گفت: در سال جاری تعداد ۲۴ نقطه پر تصادف مصوب کمیسیون راه‌های کشور در راه‌های خراسان رضوی رفع شده است.

احمدرضا بخشی ادامه داد: نقاط پرتصادف و حادثه‌خیزی که از سوی کمیسیون راه‌های کشور در استان مشخص شده بود، ۴۲مورد اعلام شد که همچنان تا پایان سال ۱۴۰۲، ۲۴ مورد از نقاط حادثه‌خیز و پرتصادف خراسان رضوی رفع شد و رفع نقص بقیه نقاط مصوب که شامل ۱۸ نقطه دیگر می‌شود، تا پایان شهریور ۱۴۰۳ در دستور کار قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: البته باید گفت به سرانجام رسیدن رفع ۱۸ نقطه باقیمانده حادثه‌خیز جاده‌های خراسان رضوی مشروط به تأمین اعتبار هزار و ۳۱۰ میلیارد ریالی توسط سازمان راهداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان است تا بتوان این مهم را در موعد مقرر به سرانجام رساند.

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.