استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه با راه‌اندازی آزادراه حرم تا حرم فاصله بینالود تا مشهد ۳۲ کیلومتر می‌شود، گفت: فلسفه وجودی گلبهار و بینالود این است که بار جمعیت مشهد به این مناطق منتقل شود.

کوتاه شدن فاصله بینالود تا مشهد با راه‌اندازی آزادراه حرم تا حرم

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری عصر امروز در دورهمی بهارانه خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی که با حضور فرماندار و شهردار مشهد و اصحاب رسانه استان برگزار شد، اظهار کرد: در زمان انتخابات با برگزاری استدیو انتخابات اتفاقات رسانه‌ای خوبی رقم خورد و با توجه به اقدامات رسانه‌ای که در گذشته انجام بوده است، در این دوره از انتخابات با حضور آقای نعمتی، مدیرکل حوزه استانداری که درک بیشتر و بهتری از خبرنگاران و فعالیت رسانه‌ای دارند، شرایط بهتری فراهم شد که این گام خیلی مثبتی بود.

استاندار خراسان رضوی افزود: همچنین در سال گذشته رسانه‌ای و سند رسانه‌ای در استان تشکیل و رونمایی شد و برخی از آن‌ها نیز به مسئولان کشوری تحویل داده شد.

وی متذکر شد: به این ترتیب خراسان رضوی در این زمینه با توجه به انتظاری که وجود دارد، پیشتاز است و ما نیز وظیفه داریم زمینه‌ها را فراهم و کمک کنیم که پرچم شما به‌عنوان خانه مطبوعات و اصحاب رسانه خراسان رضوی در کشور به برکت امام رضا(ع) بلند باشد.

نظری با بیان اینکه وظیفه داریم که مسائل مربوط به معیشت و مشکلات صنفی شما را حل کنیم، گفت: گام اول مسکن خبرنگاری انجام شده است و ان‌شاءالله در ادامه مراحل بعدی آن نیز انجام می‌شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تأکید ما بر این است که کارهای ستادی را برای ثبت نام مسکن خبرنگاری انجام دهید و تعداد متقاضیان و واجدین شرایط را احصاء کنید، چرا که تأیید نهایی هنوز صورت نگرفته است.

وی متذکر شد: فلسفه وجودی گلبهار و بینالود این است که بار جمعیت مشهد به این مناطق منتقل شود، ۴۰-۵۰ واحدی که در گلبهار در دست ساخت داریم برای مشهدی‌هاست و در شرایط فعلی امکان ساخت مسکن در مشهد را نداریم.

نظری با بیان اینکه با راه‌اندازی آزادراه حرم تا حرم فاصله بینالود تا مشهد ۳۲ کیلومتر می‌شود، خاطرنشان کرد: واگذاری زمین به صورت انفرادی و ویلایی هم‌اکنون در بینالود فراهم است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه دو سال و نیم از دولت سیزدهم را گذراندیم، در بخش اقتصادی و زیرساخت در حال جمع‌بندی هستیم، افزود: در ماه‌های پایانی دولت سیزدهم به دنبال اتمام پروژه‌ها و آغاز پروژه‌های جدید ضروری هستیم، راهبرد مدیریتی با هدف جلوگیری از ازدحام، جبران در حوزه اقتصادی، عمرانی و زیرساخت و پروژه‌های ویژه و جهشی را پیگیر هستیم و در دستورکار داریم.

وی متذکر شد: البته کشور در شرایط سختی قرار دارد و تأمین منابع مالی کار بسیار سختی است، اما با استفاده از سایر منابع مانند مولدسازی که می‌توانیم فراهم کنیم، ایستایی نداریم و این مسیر را طی می‌کنیم. 

دیپلماسی رسانه‌ای باید جدی گرفته شود

رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: در روزهای گذشته رسما اعلام شد که ۱۴۰ خبرنگار از رسانه‌های مختلف در غزه به شهادت رسیده‌اند، خبرنگارانی که با توجه به همه پروتکل‌های بین‌المللی باید مصونیت داشته باشند اما عملا این اتفاقی نمی‌افتد.

مجتبی محمودی افزود: این اتفاقات باعث می‌شود که قلمی که خدا از آن یاد کرده و مقدس شمرده را در راه احقاق حق و عدالت به جریان بیاندازیم و سعی کنیم با نگاه حق‌بین و عدالت‌محور حق آن را ادا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در خراسان رضوی که مهد رسانه‌ها است، باید رسانه‌ها قد و قواره بیشتری داشته باشند و روایتگری رسانه‌ها را در دوران جهاد تبیین جدی بگیریم.

رئیس هیأت مدیره خانه مطبوعات و رسانه‌های خراسان رضوی متذکر شد: شعار سال زمانی محقق می‌شود که رسانه‌های ما روایت درست، دست اول و به هنگام را باشند و از طرفی پل و پیوند صادقانه بین مردم و مسئولان باشند.

محمودی خطاب به استاندار گفت: حداقل انتظار ما این است که خانه مطبوعات در شورای اطلاع‌رسانی و اداری استان یک جایگاه داشته باشد، همچنین دیپلماسی رسانه‌ای باید جدی گرفته شود، در این زمینه می‌توانیم تبادل هیأت‌های رسانه‌ای بین کشورها به ویژه کشورهای همسایه و فارسی‌زبان را داشته باشیم.

وی عنوان کرد: استاندار خراسان رضوی در اولین گام سال گذشته در مراسم روز خبرنگار قولی برای احداث مسکن خبرنگاران دادند که تاکنون ۴۰ مورد آن محقق شده است، خواهش ما این است که این موضوع با قوت ادامه پیدا کند، همچنین در زمینه معیشت، بیمه و امنیت شغلی خبرنگاران مشکلاتی وجود دارد که باید حل این موارد نیز مدنظر قرار گیرد.

خبرنگار: فریده خسروی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.