کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با ادامه فعالیت سامانه بارشی تا صبح دوشنبه هفته آینده در اغلب نقاط استان شاهد بارش های قابل ملاحظه و گاهی توام با رگبار و رعد و برق خواهیم بود.

بارش‌های رگباری خراسان رضوی را فرا می‌گیرد

به گزارش قدس خراسان، مرتضی اثمری با اعلام این خبر افزود: بیشترین حجم بارش ها طی امروز جمعه و روز یکشنبه هفته آینده با آبگرفتگی و رواناب و سیلابی شدن مسیل ها همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین طی این باره زمانی، افزایش سرعت وزش باد در اغلب نقاط خراسان رضوی رخ خواهد داد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای هوا در استان خراسان رضوی از امروز کاهش قابل ملاحظه ای خواهد داشت به گونه ای که در شهر مشهد دمای هوای شبانه امشب نسبت به دیشب ۲ درجه سلسیوس و دمای روزانه امروز نسبت به روز گذشته هشت درجه کاهش می یابد و هوای شبانه سردتر می شود به گونه ای که تا صبح روز دوشنبه هفته آینده به ۶ درجه نیز می‌رسد.

اثمری افزود: همچنین هوای به نسبت سرد تا روز دوشنبه در خراسان رضوی ماندگار خواهد بود.

وی با بیان این که طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۱۱ تا ۲۲ درجه سلسیوس در نوسان بوده است افزود: بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۱۴ درجه سلسیوس خواهد رسید و کمینه دمای هوای امشب مشهد ۹ درجه سلسیوس خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: فریمان با کمینه دمای هوای منفی ۶ درجه سلسیوس و تایباد با بیشینه دمای هوای ۳۰ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

اثمری افزود: همچنین طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد در شهرستان‌ سرخس با ۶۵ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت از ۱۰ ایستگاه از ۱۸ ایستگاه هواشناسی استان خراسان رضوی بارندگی گزارش شده که بیشترین بارندگی از سبزوار با چهار و چهار دهم میلیمتر ثبت و گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.