عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت تهران: بیش از 2 میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارند که 980 هزار نفر از آن ها در تهران هستند.حمایت از تولید و رونق بخشیدن به این بخش می تواند به کاهش نرخ بیکاری منجر شود. دولت به درستی پیشنهاد کاهش نرخ های مالیاتی تولید را داده است.

نرخ بیکاری در کشور با پیشنهادات لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم کاهش می یابد

در تمامی کشورها تولید از اهمیت بالایی برخوردار است. در همین زمینه شاهد هستیم که طی سال های اخیر مقام معظم رهبری بر تولید به عنوان شاخص اصلی رشد اقتصادی کشور تأکید کرده اند. به زعم کارشناسان، هر چقدر از تولید حمایت کنیم، به همان اندازه با بیکاری و رکود مقابله کرده ایم. در مقابله هر چقدر تولید با مشکل مواجه باشد، رونق اقتصادی در کشور خدشه دار می شود.

دولت با هدف حمایت از تولید و مقابله با سوداگری، لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم را به مجلس فرستاده است. به زعم بسیاری، این لایحه می تواند مهم ترین لایحه دولت در راستای تحقق شعار سال باشد. به همین سبب، آنان معتقدند که باید هر چه سریع تر این لایحه در مجلس مورد بررسی و تصویب قرار بگیرد. واقعیت این است که در شرایط فعلی تولید حاشیه سود بالایی ندارد. در طرف مقابل، سوداگری و بخش های غیرمولد اقتصاد سودآوری بالایی دارند.

نظرات سیدعلی صدری، عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت کشور را در خصوص مزیت های لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم و لزوم تصویب سریع این لایحه در مجلس در ادامه می خوانید.

صدری در خصوص لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم که اخیراً دولت با هدف حمایت از تولید و مقابله با سوداگری به مجلس فرستاده است، تصریح کرد: قطعاً این لایحه و پیشنهاداتی که در آن مطرح شده است، به نفع فعالان اقتصادی است.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که تولید با مسائل مختلفی روبروست، حمایت از این بخش از جمله وظایف دولت است. بنابراین، پیشنهاد دولت در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم مبنی بر کاهش حدود 40 درصدی مالیات عملکرد تولید را مثبت ارزیابی می کنم.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت تهران خاطرنشان کرد: متاسفانه در شرایط فعلی یک سری بازارها و فعالیت های کاذب در کشور رونق پیدا کرده است. سودآوری این فعالیت ها سبب شده است که جذابیت تولید از بین برود. از طرف دیگر، تولید حاشیه سود بالایی ندارد. تمامی این مسائل به سوق دادن سرمایه ها به سمت بخش های غیرمولد اقتصاد منجر شده است.

صدری گفت: هر چقدر دولت بتواند به اعمال سیاست هایی در راستای سوق دادن سرمایه ها به سمت تولید اقدام کند، به نفع کشور است. مشوق های مالیاتی می توانند انگیزه خوبی برای مردم باشند که سرمایه هایشان را به بخش های مولد اقتصاد وارد کنند. در همین ارتباط، پیشنهاد دولت مبنی بر در نظر گرفتن مشوق های مالیاتی برای سرمایه های خرد مردمی را مثبت ارزیابی می کنم.

وی ادامه داد: اعمال مالیات های سنگین بر بخش های غیرمولد نیز می تواندکارساز باشد. وقتی افراد ببینند که بر سرمایه های راکدشان مالیات بالایی بسته می شود، سرمایه خود را به بخش های مولد می آورند. اما در شرایطی که رکود سرمایه و بازارهای غیرمولد سودآوری بالایی دارند و مالیات هم اخذ نمی شود، قطعاً بازارهای غیرمولد رونق می گیرند.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت تهران خاطرنشان کرد: حدود 2 میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارند که 980 هزار نفر از آن ها در تهران هستند. این شرایط باید اصلاح شود. حمایت از تولید و رونق بخشیدن به این بخش می تواند به کاهش نرخ بیکاری منجر شود. بنابراین، دولت به درستی پیشنهاد کاهش نرخ های مالیاتی تولید را در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم مطرح کرده است.

صدری تأکید کرد: پیشنهادهای مطرح شده در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم مبنی بر کاهش مالیات عملکرد تولید، افزایش مالیات بخش های غیرمولد اقتصاد و در نظر گرفتن مشوق برای سرمایه های خرد مردمی به نفع کشور است. این لایحه که در راستای افزایش مشارکت مردم در اقتصاد است، مهم ترین لایحه دولت در راستای تحقق شعار سال خواهد بود. لازم است، لایحه مورد بحث به سرعت در مجلس مورد بررسی و تصویب قرار بگیرد تا از مزیت هایش بهره مند شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.