نخست‌وزیر چین برای شرکت در نشست سه‌جانبه با همتایان کره جنوبی و ژاپنی خود وارد سئول، پایتخت کره جنوبی شد.

نخست‌وزیر چین برای شرکت در نشست سه‌جانبه وارد کره جنوبی شد

به گزارش قدس آنلاین، «لی چیانگ» نخست‌وزیر چین امروز یکشنبه برای شرکت در یک نشست سه‌جانبه با همتایان کره جنوبی و ژاپنی خود وارد سئول شد؛ نشستی که برای اولین بار پس از ۴ سال رخ می‌دهد.

پیش از این سه کشور توافق کرده بودند که هر سال از سال ۲۰۰۸ نشستی را برای تقویت همکاری های منطقه ای برگزار کنند، اما این ابتکار به دلیل اختلافات دوجانبه و همه گیری کووید-۱۹ مختل شده است. آخرین نشست سه جانبه آنها در اواخر سال ۲۰۱۹ بود.

به گفته مقامات کره جنوبی، یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن و لی چیانگ بیانیه مشترکی درباره شش حوزه از جمله اقتصاد و تجارت، علم و فناوری، تبادلات مردم این کشور و حوزه سلامت و پیری جمعیت تصویب خواهند کرد.

رئیس‌جمهور کره جنوبی قرار است روز یکشنبه و پیش از گردهمایی سه جانبه آنها در روز دوشنبه با لی و کیشیدا گفتگوهای دوجانبه انجام دهد.

وب‌سایت NHK به نقل از دولت ژاپن اعلام کرد انتظار می‌رود کیشیدا روز یکشنبه به طور جداگانه با لی چیانگ دیدار کند و در این ملاقات ممنوعیت واردات غذاهای دریایی ژاپن و تایوان را از چین مطرح خواهد کرد.

این نشست سه‌جانبه در حالی برگزار می‌شود که کره جنوبی و ژاپن در حال تلاش برای اصلاح روابط متلاشی شده به دلیل اختلافات تاریخی و تعمیق مشارکت امنیتی سه جانبه با آمریکا در بحبوحه تشدید رقابت چین و آمریکا هستند.

چین قبلاً هشدار داده بود که تلاش های آمریکا برای ارتقای بیشتر روابط با کره جنوبی و ژاپن می تواند به تنش و تقابل منطقه ای دامن بزند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.