انجمن جهانی فولاد در آخرین گزارش خود اعلام کرد: تولید فولاد خام ایران در چهار ماه ابتدایی ۲۰۲۴ با افزایش ۷.۲ درصدی به ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید.

رشد تولید چهار ماهه ۲۰۲۴ فولاد خام ایران به ۷.۲ درصد رسید

به گزارش قدس آنلاین، گزارش «انجمن جهانی فولاد» درباره میزان تولید جهانی فولاد خام در ماه آوریل ۲۰۲۴ میلادی (۱۳ فروردین ۱۴۰۲ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) که به تازگی منتشر شد، حکایت از آن دارد که تولید جهانی این محصول راهبردی در این ماه به ۱۵۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسید که ۵ درصد نسبت به همین ماه در سال ۲۰۲۳ کاهش داشت.

این سند، که بر اساس اطلاعات گزارش شده ۷۱ کشور تولید کننده فولاد به این انجمن گردآوری شده است، نشان می‌دهد با وجود کاهش تولید چهار ماه ابتدایی سال میلادی جاری در پنج کشور چین، ژاپن، آمریکا، روسیه و کره جنوبی نسبت به چهارماه نخست ۲۰۲۳، میزان رشد چهار ماهه در مورد بقیه فولادسازان عمده جهانی از جمله ایران مثبت بوده است.

آخرین گزارش انجمن جهانی فولاد نشان می دهد بیشترین افزایش چهارماهه نخست امسال نسبت به همین مدت در سال ۲۰۲۳ مربوط به سه کشور ترکیه، هند و ایران است که به ترتیب رشد ۲۲.۱، ۸.۵ و ۷.۲ درصدی را تجربه کردند و در رتبه‌های بعدی آلمان با ۶.۱ و برزیل با چهار درصد افزایش تولید قرار دارند.

رشد ۲۲.۱ درصدی تولید فولاد خام ترکیه در چهار ماهه اول امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته بدنبال رشد ۲۸.۴ درصدی تولید فولاد خام ترکیه در سه ماهه اول امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته بدست می آید و باعث شده این کشور رکورددار بیشترین افزایش نقطه به نقطه تولید فولاد خام تا اینجای سال ۲۰۲۴ جهان شود.

رشد صنعت فولاد ترکیه در سال جاری در سایه تامین فولاد پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری «شهر نِئوم» متعلق به صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی محقق شده است که ایرنا اصفهان پیش از این در گزارش «صنعت فولاد ساختمانی کشور نیازمند تولید ارزش اَفزا و ورود به بازارهای جدید» به آن پرداخته است.

تارنمای معتبر «استیل‌اوربیس» نیز چندی پیش اعلام کرد که «کوکایِر چِلیک» فولادساز نام آشنای ترکیه‌ای، فولاد «پروژه شهر نِئوم عربستان سعودی» را تامین می کند درحالی که این شهر می‌تواند بازار بسیار نزدیکتری برای محصولات فولاد ایران باشد.

گفتنی است رکورد رشد نقطه به نقطه چهارماه قبل در ماه ژانویه ۲۰۲۴ توسط ایران شکسته شده بود و کشورمان توانسته بود با رشد ۳۹.۹ درصدی در آن ماه، بیشترین رشد نقطه به نقطه را بنام خود ثبت کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.