۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷
کد خبر: 264016

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران(دافوس) آمادگی ارتش را برای آموزش افسران ارتش عراق اعلام کرد.

آمادگی ارتش ایران برای آموزش افسران عراقی

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از ایرنا، دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران که به اختصار 'دافوس' خوانده می شود .

این دانشگاه با استفاده از افسران با تجربه و استادان دانشگاه به ارائه دوره های تخصصی آموزش علمی و نظامی در رسته های مختلف می پردازد که برای اخذ درجه های بالاتر از سرهنگی و فوق لیسانس لازم است.

امیر سرتیپ دوم 'حسین ولیوند' فرمانده دانشگاه دافوس روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه دفاعی - انتظامی گروه اجتماعی ایرنا اعلام کرد که موضوع آموزش افسران عراقی توسط ارتش ایران در سفر اخیر وزیر دفاع عراق به ایران مطرح شد از این رو ما آمادگی لازم را برای آموزش افسران عراقی داریم.

«خالد متعب یاسین العبیدی» وزیر دفاع جمهوری عراق که هشتم دی ماه امسال در راس هیاتی نظامی به تهران سفر کرده بود در جریان این سفر بر ضرورت همکاری دفاعی دو کشور تاکید و اعلام کرد: ما چشم امید به همکاری با کشور دوست و برادر ایران بسته ایم و توسعه حمایت از نیروهای مسلح عراق توسط ایران را یک ضرورت استراتژیک می دانیم .

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار اعلام کرد که حمایت از ارتش و نیروهای مسلح جمهوری عراق بخشی از راهبردهای دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران در منطقه است.

فرمانده دانشگاه دافوس در پاسخ به این سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه «آیا ارتش جمهوری اسلامی ایران برای آموزش پیشمرگ های کردستان عراق نیز برنامه ای دارد»، گفت: ما دانشگاه ارتش هستیم و با ارتش های جهان ارتباط داریم.

امیر ولیوند افزود: البته ما از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز دانشجو می پذیریم اما این موضوع برای افسران دیگر کشورها مختص به ارتش و نیروی رسمی آن کشور است.



*** آمادگی ارایه آموزش به ارتش های کشورهای دوست

فرمانده دانشگاه دافوس در ادامه اعلام کرد که این دانشگاه آمادگی آموزش به تمام افسران ارتش های کشورهای دوست را دارد.

امیر ولیوند عنوان کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با هر کشوری که پیمان امنیتی دفاعی ببند بر اساس آن پیمان ما می توانیم به افسران آن کشورها آموزش دهیم و برای آموزش دادن نیرو اعزام کنیم.

وی با اعلام اینکه اکنون افسرانی از عمان، پاکستان و سوریه در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال آموزش هستند، گفت: این افسران دوره های آموزشی لازم را در دافوس طی می کنند.

ارتشبد «سرگئی شویگو» وزیر دفاع جمهوری فدراسیون روسیه نیز 29 دی ماه در سفری که به تهران داشت سند همکاری دفاعی – نظامی ایران و روسیه را امضا کرد.



*** لغو اعزام دانشجویان نظامی ایران به سوریه

فرمانده دانشگاه دافوس با اعلام اینکه افسران ایرانی نیز به منظور فراگیری علوم نظامی به دیگر کشورها اعزام می شوند، گفت: اکنون افسران ایرانی در کشورهای چین، پاکستان و عمان برای فراگیری علوم و فنون نظامی حضور دارند.

امیر ولیوند تکمیل کرد: پیش از درگیری های سوریه افسران ما برای فراگیری علوم نظامی به این کشور نیز سفر می کردند اما سفر آنها به سوریه تا زمان ایجاد ثبات در این کشور لغو شده است.

وی با اشاره به مشکل زبان فارسی برای حضور افسران خارجی در دافوس گفت: تعدادی از کشورها برای حضور در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران با مشکل زبان فارسی روبه رو هستند از این رو به آنها اعلام کرده ایم که حاضریم تا زبان فارسی پیشرفته را به آنها آموزش می دهیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.