یک کارشناس تربیتی، آرامش روان و افزایش رزق و روزی را از آثار عفو و گذشت اعلام کرد و گفت: تکبر و بزرگ بینی در انسان مانع از عفو و گذشت می شود.

تکبر و بزرگ بینی مانع از عفو می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام و المسلمین داوودنژاد در جلسات حلقه معرفت حرم مطهر رضوی که در صحن جامع رضوی ویژه زائران برگزار شد، به موضوع آثار و پیامد های عفو و گذشت پرداخت.

وی با اشاره به اینکه اثرات گذشت در زندگی، خاصیت دنیوی و اخروی دارد، ابراز داشت: انسان های اهل گذشت، زندگی توام با آرامش دارند، اما انسان های اهل کینه و تنفر قبل از اینکه دیگران را آزار دهند خود را آزار می دهند.

این استاد دانشگاه افزود: کینه قلب مومن را فاسد و به دنبال خود ایمان را از وجود آدمی محو می کند. عفو و گذشت نیز در وهله اول به خود انسان سپس به دیگران سود می رساند.

 سخنران حلقه های معرفت حرم مطهر رضوی اظهار داشت: عفو و گذشت سبب عزت می شود؛ چرا که در نظر مردم نشانه بزرگواری، شخصیت و سعه صدر است، در حالی که انتقام جویی در مسائل شخصی نشانه عدم تسلط بر نفس است.

وی گفت: تکبر و بزرگ بینی مانع از عفو می شود، تکبر و عدم گذشت سبب برافروخته شدن آتش کینه در دل ها می شود و طرف مقابل را به انتقامی خشن تر وا می دارد و آن انتقام سبب خشونت بیشتری می شود، در حالی که عفو و گذشت جلوی این ناهنجاری ها، کینه ورزی ها، خشونت ها و جنایت ها را می گیرد و آن را از بین می برد.

این کارشناس تربیتی سلامت روح و آرام جان، افزایش رزق و روزی و تقوا را از دیگر آثار عفو و گذشت اعلام کرد و گفت: این گونه نیست که انسان در هر چیزی عفو و گذشت داشته باشد، به خصوص در مسائل اجتماعی و مربوط به حقوق مردم، جامعه و دین، گذشت عملی خائنانه خواهد بود.

وی در ادامه از رازهای آرامش در خانواده سخن گفت و ابراز داشت: گذشت در برابر اشتباه همسر، گذشت بدون منت و نقشه و سیاست سوء نداشتن در گذشت و صبر، سه شاخصه آرامش در خانواده است.

گفتنی است؛ سلسله نشست های حلقه های معرفت از سوی اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی با موضوعاتی دینی، تربیتی، اعتقادی ویژه زائران بارگاه منور رضوی تدارک دیده شده است که در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت 9 تا 17 و 22 تا 1:00 بامداد در صحن ها و رواق های حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.