معاون فنی دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۲۵ تا ۳۰ درصد خانواده های ایرانی تک فرزند هستند.

حدود ۳۰ درصد خانواده های ایرانی تک فرزند هستند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، محمد اسلامی  در حاشیه دومین روز از همایش مدیران گروه سلامت خانواده و کارشناسان مسئول باروری سالم کشور در مشهد طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: تک فرزندی یک پدیده رو به رشد در کشور است که باید این فرآیند نادرست اصلاح شود.
وی بیان کرد: گرچه میزان تک فرزندی در جامعه رو به افزایش است اما اطلاع رسانی در این زمینه باید با دقت انجام گیرد زیرا ممکن است برخی خانواده های تک فرزند قصد فرزندآوری در سالهای بعد را داشته باشند.
وی گفت: اتخاذ رویکرد فرهنگی برای رشد فرزندآوری در کشور ضروری است زیرا بیشتر خانواده های تحصیلکرده و برخی همسرانی که دارای رتبه شغلی بالاتر هستند یا از وضعیت مالی بهتری برخوردار می باشند، به تک فرزندی بسنده می کنند.
اسلامی افزود: برای کاهش تک فرزندی باید فرهنگ سازی در زمینه ترغیب خانواده ها به فرزندآوری را از خانواده های متمول آغاز کرد تا بتوان این رویه را اصلاح نمود.
نشست دو روزه مدیران گروه سلامت خانواده و کارشناسان باروری سالم دانشگاههای علوم پزشکی کشور در مشهد به منظور مرور برنامه های ارتقای نرخ باروری مبتنی بر سلامت مادر و کودک برگزار شده است.
در این نشست حدود 60 نفر از مدیران گروه سلامت و خانواده و کارشناسان مسئول باروری سالم از 19 دانشگاه علوم پزشکی کشور حضور دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.