کرج - مدیرکل انتقال خون استان البرز با بیان اینکه هیچ کمبود گروه خونی دراستان البرز نداریم، گفت: میزان اهدا خون در دو ماهه اول امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

کمبودی در میزان ذخایر خونی نداریم /پیش بینی رشد ۶ درصدی اهداء خون در البرز

محمد رضا مهدیزاده درگفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص تعداد مراجعه کنندگان برای اهدا خون در دو ماه  اول امسال گفت: در فروردین واردیبهشت سال گذشته ۱۱ هزار و ۶۵۰ واحد خون اهدا شد که این میزان در سال جاری با دو درصد افزایش به ۱۱ هزار و ۸۰۰ واحد خونی رسیده است.

وی با بیان اینکه پیش بینی ما در سال ۹۷ افزایش رشد ۶ درصدی اهدا خون خواهد بود، گفت: بایستی تا پایان سال ذخایر خونی استان البرز به ۶۱ هزار واحد برسد.

مهدیزاده درادامه گفت: در ۱۲ روزایام ماه مبارک رمضان خوشبختانه شاهد استقبال خوبی برای اهدا خون از سوی هموطنان بودیم و ساعات مراکزانتقال خون طوری تنظیم شده که روزه داران به راحتی به این مراکز مراجعه کنند.

وی با اعلام اینکه مراکز انتقال خون از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۲:۳۰ بعدازظهر فعال هستند، افزود: دو مرکز واقع در اداره کل انتقال خون استان البرز در گلشهرو مرکز جامع خون گیری درمنطقه رجایی شهر از ۷ عصر تا  شب۱۲ برای روزه داران فعال است.

مدیر کل انتقال خون استان البرزخاطرنشان کرد: باتوجه به استقبال مردم ذخایر خونی استان در وضعیت خوبی است و مشکلی از نظر تامین خون برای مراکز درمانی نداریم.

وی افزود: کمبود ذخایری در هیچ نوع از گروه خونی نداریم چراکه با پیش بینی و برنامه هایی که قبل از ماه رمضان انجام گرفت ذخایر خونی را افزایش دادیم.

مهدیزاده با اشاره به اینکه در شبهای احیا به دلیل نذر اهدای خون دربین شهروندان میزان خون دهی بالا می رود، خاطرنشان کرد: خواهشمندیم مردم برای اهدا خون خود در طول ماه رمضان اقدام کنند و به شبهای احیاء ماه رمضان موکول نکنند چراکه با ازدحام جمعیت قادر به سرویس دهی بهتری به هموطنان خود نخواهیم بود.

وی در پایان با اشاره به اینکه سه مرکز انتقال خون در سطح شهر کرج در شبهای ماه مبارک رمضان فعال هستند، گفت: اداره کل انتقال خون واقع درچهار راه در گلزار غربی در گلشهر، مرکز انتقال خونگیری در میدان توحید و مرکز جامع خونی در رجایی شهر درایام شبهای احیا بعد افطار پذیرای اهداء کنندگان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.