در سایه غفلت صورت گرفته از سوی ارشاد خراسان رضوی و مشهد، پردیس سینمایی اطلس بار دیگر قیمت بلیت‌های VIP خود را افزایش داد.

غفلت ارشاد مشهد از وظایف نظارتی؛ پردیس سینمایی اطلس باز هم قیمت بلیت‌ VIP را افزایش داد

به گزارش قدس آنلاین، پردیس سینمایی اطلس مشهد بار دیگر قیمت بلیت‌های VIP خود را افزایش داد و این امر در سایه عدم نظارت مسئولان ارشاد خراسان رضوی و مشهد رخ داده است.

پیش از این، پردیس سینمایی اطلس مشهد بلیت‌های VIP را با قیمت ۵۰۰۰۰ تومان به فروش می‌رساند. زمانی که قیمت‌های VIP این پردیس سینمایی، ۵۰ هزار تومان بود محمد جواد استادی در گفتگویی عنوان کرده بود که  در این زمینه ورود داشته‌ایم و مدیر سینما را خواسته‌ایم و از وی توضیحات را خواسته‌ایم.

رئیس اداره ارشاد مشهدمقدس خاطرنشان کرده بود قیمت سینما باید براساس نرخ شورای صنفی باشد و بعد از جلسه حضور با مدیر پردیس سینمایی اطلس مشهد، دو بار نیز مکاتبه صورت داده‌ایم و مکاتبه ما نیز براساس مکاتبه معاونت هنری استان صورت است و در این مکاتبات صراحتا اعلام کرده‌ایم که باید براساس قیمت‌گذاری شورای صنفی، اقدام شود و نمی‌توان خارج از آن قیمت گذاری صورت بگیرد.

اما اینک بنظر می‌رسد که پیگیری‌های ارشاد مشهد نیز به نتیجه نرسیده و یا اینکه آنها نیز دست از نظارت برداشته‌اند زیرا پردیس سینمایی اطلس مشهد اینک به راحتی و از طریق سایت سینما تیکت قیمت بلیت‌های بخش ویژه خود را به ۷۵۰۰۰ تومان افزایش داده است.

سینما می‌تواند با هر بهایی که مطابق قدرت خرید مخاطب باشد بلیت بخش ویژه خود را به فروش برساند اما نکته اصلی در مورد اقدام اخیر پردیس سینمایی اطلس مشهد این است که از طریق سایت سینما تیکت بلیت‌های VIP  خود را به قیمت ۷۵۰۰۰ تومان افزایش داده و این مسئله سبب می‌شود که این هزینه در آمار فروش فیلم احصاء شود.

در حالی که سینما باید بلیت خود را با قیمت مصوب شورای نمایش به فروش برساند و سپس بابت خدمات جانبی خود که مخاطب نیز در انتخاب آنها کاملا مخیر است و می‌تواند هر بهایی را پرداخت کند، به صورت مجزا از مخاطب دریافت کند نه اینکه از طریق سینماتیکت قیمت مصوب و خدمات جانبی را به صورت یکجا از مخاطب دریافت کند.

نکته دیگر اینکه براساس اطلاعات سینماتیکت قیمت بلیت سالن‌های پردیس سینمایی اطلس، ۱۵۰۰۰ تومان است و هزینه خدمات ویژه نیز ۳۵۰۰۰ تومان قید شده اما هزینه نهایی خدمات ۷۵۰۰۰ تومان است و بابت ۲۵۰۰۰ تومان اضافه پرداخت توضیحی در سایت داده نشده است.

موضع نگارنده این مطلب این نیست که سینما نباید بلیت VIP بفروشد زیرا مخاطب کاملا مخیر است در مورد خدمات جانبی ارائه شده به وی در سینما هر قیمتی را که می‌خواهد بپردازد؛ موضع اصلی این است که چرا قیمت نهایی یعنی قیمت بلیت مصوب و قیمت خدمات به صورت یکجا از طریق سایت باید پرداخت شود؟

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.