مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین بارندگی در این استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه قبل ۶۷ درصد کاهش دارد.

میانگین بارندگی در خراسان رضوی ۶۷ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین،  محسن عراقی زاده افزود: از ابتدای سال زراعی جاری در مهرماه سال گذشته تاکنون ۸۵ میلیمتر باران در استان خراسان رضوی باریده است که نسبت به دوره آماری ۴۹ درصد کاهش دارد.
وی ادامه داد: تمامی شهرستان های خراسان رضوی  طی سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه قبل کاهش بارندگی داشته اند و به جز کوهسرخ نسبت به دوره آماری از کاهش بارندگی برخوردار بوده‌اند.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: در این مدت کمترین بارش در گناباد با ۳۰ میلیمتر و بیشترین بارش در کوهسرخ با ۱۷۸ میلیمتر گزارش شده است.  
وی میانگین بارندگی در خراسان رضوی را طی سال زراعی گذشته ۲۸۶ میلیمتر و در دوره آماری  ۱۶۵ میلیمتر عنوان کرد.
عراقی زاده افزود: در فروردین ماه امسال میانگین بارش در استان خراسان رضوی هفت میلیمتر گزارش شده که این میزان در سال گذشته ۱۲۷ و در دوره آماری ۴۰ میلیمتر بوده است.

کاهش ۶۹ درصدی بارندگی در مشهد

وی ادامه داد: در ایستگاه مشهد نیز از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۷۷ میلیمتر بارندگی ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته ۶۹ درصد کاهش دارد.

مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارندگی در مشهد طی سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه دوره آماری نیز ۶۲ درصد کاهش داشته است.
وی افزود: میزان بارش دوره آماری ۳۲ ساله در مشهد ۲۳۸ میلیمتر می باشد.
عراقی زاده ادامه داد: فروردین امسال نیز در مشهد ۶ میلیمتر باران باریده است که این میزان در سال گذشته ۱۴۲ و در دوره آماری ۵۳ میلیمتر بوده است.
میانگین بارندگی سالانه در خراسان رضوی ۲۰۰ میلیمتر و در کشور ۲۴۰ میلیمتر است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.