اولین روز برگزاری کنکور سال ۱۴۰۰ از صبح فردا چهارشنبه با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی هنر آغاز می شود و روال برگزاری آزمون تا شنبه ۱۲ تیر ماه ادامه دارد.

رقابت داوطلبان کنکور از فردا آغاز می‌شود

 قدس آنلاین: در کنکور ۱۴۰۰ تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد در آزمون سراسری ۱۴۰۰ ثبت نام کرده‌اند که برای آنها با احتساب گروه آزمایشی دوم برخی داوطلبان، تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر شده است.

با توجه به اینکه پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی هنر در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ به صورت متمرکز و با شرایط خاص صورت میپذیرد متقاضیانی که اقدام به انتخاب یک مجموعه از مجموعه رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی هنر برای شرکت در آزمون عملی اقدام می نمایند، باید نسبت به پرداخت (یک میلیون و پانصد هزار ریال) معادل صدوپنجاه هزار تومان  بابت هزینه آزمون عملی به صورت اینترنتی به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب اقدام نمایند.

متقاضیان در صورتی که علاقه‌مند به شرکت در آزمون عملی دو مجموعه از مجموعه­ های گروه آزمایشی هنر هستند باید نسبت به پرداخت ۳۰۰ هزار تومان به صورت اینترنتی اقدام نمایند. عدم پرداخت هزینه آزمون رشته ­های تحصیلی عملی در تاریخ تعیین شده، به منزله عدم امکان پذیرش آنان در این رشته‌ها خواهد بود.

آزمون عملی برای رشته‌های هنر در مرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد و متقاضیان لازم است برای اطلاع از جزئیات برگزاری آزمون عملی، زمان پرینت کارت ورود به جلسه و آدرس محل برگزاری آزمون رشته‌های مندرج در جدول منتشر شده در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به اطلاعیه‌ای که در روز چهارشنبه ۲۳ تیر در درگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار میگیرد، مراجعه کنند.

متقاضیانی مجاز به شرکت در آزمون عملی خواهند بود که اولا نسبت به پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی در بازه زمانی اعلام شده اقدام نموده و ثانیاً در جلسه آزمون گروه آزمایشی هنر که در روز چهارشنبه مورخ  ۹ تیر برگزاری می‌ شود، حاضر باشند.

بر این اساس، کنکور گروه آزمایشی هنر در صبح روز چهارشنبه ۹ تیرماه، کنکور گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در صبح روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه، کنکور گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح روز پنجشنبه ۱۰ تیرماه، کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح روز جمعه ۱۱ تیرماه و کنکور گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح روز شنبه ۱۲ تیرماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.