مراسم تنفیذ آیت‌الله رئیسی از همان ابتدا همانند انتخابات ریاست‌جمهوری کشورمان با بازتاب گسترده در رسانه‌های خارجی و از جمله عربی همراه شد.

بازتاب گسترده مراسم تنفیذ آیت‌الله رئیسی در رسانه‌های عربی

قدس آنلاین: همزمان با آغاز مراسم تنفیذ آیت الله سید «ابراهیم رئیسی» به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم ایران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشورمان، که در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، رسانه‌های خارجی از جمله رسانه‌های عربی به پوشش اخبار مربوط به این مراسم پرداختند.

در همین راستا پایگاه خبری العهد لبنان در پوشش اخبار مربوط به مراسم تنفیذ آیت الله رئیسی ابتدا به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران درباره مشارکت ملی مردم در انتخابات اشاره کرد.

این وبسایت خبری همچنین در ادامه افزود، امام خامنه‌ای در مراسم تنفیذ سید ابراهیم رئیسی فرمودند که از خداوند می‌خواهیم که آغاز این راه را برای ملت ایران پر برکت قرار دهد.

العهد همچنین در بازتاب سخنان رئیس جمهور منتخب ایران اعلام کرد که آیت الله رئیسی در مراسم تنفیذ خود اظهار داشت که من خدمتگزار مردم هستم و برای خدمت به مردم و اجرای عدالت به میدان آمده‌ام، در غیر این صورت نیازی به حضور من نیست.

شبکه المنار لبنان نیز از دیگر رسانه‌هایی بود که این اخبار را پوشش داد و به نقل از آیت‌الله رئیسی نوشت، امیدوارم که همه افراد شایسته بدون در نظر گرفتن وابستگی‌ها در برنامه تغییر و اصلاحات کشور مشارکت کنند و همچنین به سوی رفع تحریم‌های ناعادلانه حرکت می‌کنیم؛ اما در ابتدا باید مشکلات اقتصادی و اجتماعی داخلی و بحران کرونا را از میان ببریم.

المنار همچنین در ادامه گزارش داد که رئیس جمهور منتخب ایران اعلام کرده است که باید تحولی در کشور ایجاد شود و این برنامه دولت جدید است و مردم ایران با وجود توطئه دشمنان و اپیدمی کرونا حماسه جدیدی در انتخابات رقم زدند.

پایگاه خبری النشره لبنان نیز با بازتاب خبر مراسم تنفیذ آیت‌الله رئیسی گزارش داد، رئیس جمهور منتخب ایران در ابتدای این مراسم به چالش‌های اقتصادی کشورش پرداخته و گفت، مردم خواهان دولتی هستند که به مسائل اقتصادی و بیکاری و مشکلات مسکن آنها اهمیت بدهد و مقابله با کسری بودجه و تورم و مهار شیوع کرونا از اولویت‌های دولت جدید است.

این وبسایت خبری افزود، آیت الله رئیسی همچنین اعلام کرد که موضوع لغو تحریم‌ها را دنبال می‌کند و زندگی ایرانیان ارتباطی به اراده خارجی‌ها ندارد.

روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی نیز در این خصوص گزارش داد که آیت الله سید «علی خامنه‌ای» رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران روز سه شنبه در مراسمی که از تلویزیون دولتی این کشور به شکل مستقیم پخش شد در مراسمی سید ابراهیم رئیسی را به عنوان رئیس جمهور جدید ایران به شکل رسمی منصوب کرد.

پایگاه خبری فلسطین الیوم نیز همانند سایر رسانه‌های عربی اخبار مربوط به مراسم تنفیذ آیت الله رئیسی را تحت پوشش قرار داده و اعلام کرد که امروز سید ابراهیم رئیسی به شکل رسمی به عنوان رئیس جمهور ایران انتخاب شده و ماموریت خود را که آغاز آن مبارزه با چالش‌های اقتصادی به ویژه تحریم‌های آمریکا و مسائل مربوط به توافق هسته‌ای است را شروع می‌کند.

این رسانه فلسطینی افزود، آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر عظیم الشان جمهوری اسلامی ایران در مراسم امروز سید ابراهیم رئیسی را رسماً به عنوان رئیس جمهور ایران معرفی می‌کند.

شبکه الجزیره قطر نیز در پوشش اخبار مربوط به مراسم تنفیذ رئیس جمهور منتخب ایران به آن بخش از سخنان آیت الله رئیسی که مربوط به مقابله با مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها بوده اشاره و اعلام کرد که سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران تاکید کرد که دولت وی موضوع لغو تحریم‌های آمریکا را دنبال خواهد کرد اما زندگی ایرانیان را به اراده خارجی‌ها مرتبط نمی‌کند.

شبکه خبری المیادین نیز اعلام کرد که امروز مراسم تنفیذ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد که طی آن آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران حکم سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در این کشور را تصویب کرد که بر اساس آن آیت الله رئیسی ماموریت خود را رسما آغاز می‌کند.

المیادین همچنین به بازتاب اظهارات شماری از مشارکت‌کنندگان در این مراسم پرداخت و اعلام کرد که رئیس جمهور منتخب ایران تاکید کرده است که روابط همه جانبه با کشورهای همسایه از اولویت‌های دولت وی می‌باشد و چنین روابطی هم به ایران و هم به کشورهای همسایه خدمت می‌کند.

پایگاه خبری خلیج آنلاین نیز در این زمینه نوشت، امروز سه شنبه سید ابراهیم رئیسی طی مراسمی در ایران ماموریت خود را که از ابتدا درگیر بحران اقتصادی به ویژه تحریم‌های آمریکا است آغاز می‌کند.

این رسانه در ادامه افزود، رئیس جمهور منتخب ایران ابراز امیدواری کرده که غلبه بر مشکلات و محدودیت‌های فعلی امکان پذیر است.

پایگاه خبری السومریه عراق نیز در بازتاب اخبار مربوط به مراسم مذکور اعلام کرد که سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور منتخب ایران امروز در مراسم تنفیذ خود با بیان اینکه مردم این کشور با مشارکت خود در انتخابات موجب ناامیدی دشمنان شدند و اقتدار خود را تجسم بخشیدند اظهار داشت، ملت ایران با مشارکت در انتخابات می‌خواستند وضعیت کنونی کشور را تغییر دهند و وضعیت معیشتی شهروندان مناسب نیست و لازم است راه حل‌هایی برای بحران و مشکلات اقتصادی پیدا شود.

این رسانه عراقی همچنین آن بخش از سخنان آیت الله رئیسی که مربوط به تلاش های دولت آینده برای رفع تحریم‌ها و حل مشکلات اقتصادی و نیز اپیدمی کرونا است را بازتاب داد.

وبسایت شفق نیوز عراق نیز اعلام کرد که آیت الله سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران روز سه شنبه در مراسم تنفیذ سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب این کشور تاکید کرد که ملت ایران با توطئه‌های دشمنان در انتخابات مقابله کردند و ما از این بابت از آنها تشکر می‌کنیم.

شفق نیوز در ادامه افزود که رئیس جمهور منتخب ایران نیز به نوبه خود اعلام کرد که ما هر کجا از توصیه‌های مقام معظم رهبری و خط انقلاب غفلت کردیم با مشکلات زیادی مواجه شده‌ایم.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز از همان ابتدا مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور منتخب ایران را تحت پوشش قرار داده و اعلام کرد که به دلیل شیوع اپیدمی کرونا مشارکت در این مراسم به مقامات ارشد ایرانی محدود شد و امام خامنه ای در این مراسم از سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب ایران خواست تا در کنار مردم باشد و ارتباط خود را با نخبگان حفظ کند.

سانا همچنین در ادامه به نقل از آیت الله رئیسی افزود که ملت ایران به دلیل توطئه‌های دشمنان از شرایط سخت اقتصادی رنج می‌برند و این وضعیت باید تغییر کند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
    0 0
    والله والله همین الان وقتشه جلوی ورود هیات عربستانی را به ایران برای مراسم تحریم بگیرید. همین الان خبر آمد که: عربستان سعودی در جدیدترین جنایت علیه شیعیان، امروز سه شنبه حکم اعدام «احمد علی سعید الجنبی» از شیعیان شهر القطیف را اجرایی ساختند. http://rajanews.com/node/350021