استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه قرارگاه عملیاتی پیشگیری ستاد مقابله با کرونا خراسان رضوی در مدت تعطیلی یک هفته‌ای به صورت مستمر جلسات خود را برگزار می‌کند، گفت: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان باید به بالای ۸۰ درصد برسد.

 برگزاری جلسات قرارگاه عملیاتی خراسان رضوی به صورت مستمر/ پروتکل‌های بهداشتی باید به بالای ۸۰ درصد برسد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خراسان رضوی که در محل سالن اجتماعات شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها در مقابله با بیماری کرونا باید پای کار باشند و طبق فرمایش مقام معظم رهبری اولویت امروز کشور و خراسان رضوی مدیریت کرونا است. 

استاندار خراسان رضوی به مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا پرداخت و افزود: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از دوشنبه هفته جاری تا شنبه آینده تعطیلی سراسری خواهیم داشت و بنابراین در این مدت قرارگاه عملیاتی پیشگیری ستاد مقابله با کرونا خراسان رضوی هم به صورت مستمر جلسات خود را برگزار خواهد کرد. 

وی عنوان کرد: لازم است محدودیت‌ها تشدید شود چراکه اگر این محدودیت اعمال نشود در آن صورت کل شهرستان‌های استان به مانند مشهد درگیر خواهند شد. 

معتمدیان با تاکید بر اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان باید به بالای ۸۰ درصد برسد، تصریح کرد: با توجه به ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بازدیدی هم از هیات مذهبی داشتیم. باید گفت همه مسوولان نظام تاکید داشتند که لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات باید مورد تاکید قرار بگیرد و مراسمات تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود. 

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه مبحث سلامت یکی از تکالیف شهرداری‌ها است، گفت: هرکسی در کوچه، خیابان و میادین باید با هشدارهای کرونایی روبرو شود،  لذا شهرداری باید در این زمینه ورود پیدا کند و همچنین در بحث کمک به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها پای کار باشد. 

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مدیریت بیماری کرونا در استان طی روزهای اخیر گفت: جلسات متعددی با بیمارستان‎‌های خصوصی، سازمان نظام پزشکی و بیمه‌ها داشتیم تا مطالبات بیماران و کادر درمانی را تحقق ببخشیم همچنین تعدادی از مراکز ۱۶ ساعته ما ۲۴ ساعته شد و به دنبال افزایش آن‌ها هستیم‌. 

معتمدیان به ظرفیت‌های بالقوه هلال احمر اشاره کرد و خواستار شد: حتما باید برنامه‌ریزی شود تا از ظرفیت مجموعه هلال احمر در بحث بستری سرپایی و واکسیناسیون استفاده صورت گیرد. 

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه ایجاد آرامش در مردم استان از اولویت‌های ما است، ابراز کرد: خوشبختانه با تدابیری که صورت گرفت در بحث تامین امکانات نظیر تخت بیمارستانی و اکسیژن مورد نیاز اقداماتی انجام شد و در کنار آن هم برای بحث درمان، واکسیناسیون و محدودیت‌ها همه ظرفیت استان را پای کار خواهیم آورد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.