سخنگوی کاخ سفید با تکرار آمادگی دولت آمریکا در گفت‌وگو با کره شمالی گفت که پیونگ یانگ به درخواست‌های ایالات متحده جهت گفت‌وگو پاسخ نداده است.

کره شمالی به تقاضای گفت‌وگوی آمریکا پاسخ نمی‌دهد

 به گزارش قدس آنلاین، سخنگوی کاخ سفید با تکرار تعهد آمریکا برای گفت‌وگو با کره شمالی، گفت که ایالات متحده آمادگی دارد در مورد طیف وسیعی از مسائل با کره شمالی گفت‌وگو کند.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» «جن ساکی» سخنگوی  کاخ سفید پس از آنکه «کیم جونگ اون»  رهبر کره شمالی ، ایالات متحده را متهم کرد که قصد خصمانه‌ای علیه کره شمالی دارد، این سخنان را مطرح کرد. ساکی در مورد صحبت‌های کیم در نشست اخیر پارلمان  کره شمالی گفت: «ما همچنان آماده گفت‌وگو در مورد طیف وسیعی از مسائل هستیم.»

رهبر کره شمالی در سخنرانی خود در چهارشنبه گذشته گفت که ایالات متحده سیاست خصمانه نسبت به  کره شمالی دارد و پس از هشت ماه پس از روی کار آمدن دولت  «جو بایدن» این سیاست تغییر نکرده است.

ساکی خاطرنشان کرد که پیونگ یانگ هنوز به اقدامات آمریکا پاسخ نداده است. وی گفت: «ما پیشنهادات خاصی برای گفت‌وگو با کره شمالی ارائه کرده ایم ، اما تا به امروز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.»

سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت که کشورش از گفت‌وگو بین دو کره حمایت خواهد کرد. وی گفت: «از نظر مذاکرات بالقوه بین کره شمالی و کره جنوبی، بدیهی است که ما خود را برای مشارکت احتمالی اماده کرده‌ایم.»

کیم پیشتر گفته بود که کره شمالی از اوایل اکتبر کانال‌های ارتباطی مستقیم خود با کره جنوبی را بازگشایی می‌کند.

اظهارات این مقام کاخ سفید نیز پس از پرتاب موشک توسط کره شمالی صورت گرفته است. پیونگ یانگ اعلام کرده که  یک موشک مافوق صوت جدید  آزمایش کرده است.

ایالات متحده پیشتر آزمایش موشکی بالستیک برد کوتاه کره شمالی در ۱۵ سپتامبر را به عنوان نقض قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت سازمان ملل متحد که کره شمالی را از توسعه یا آزمایش هرگونه موشک اتمی و بالستیک منع می‌کند، محکوم کرد.

ساکی گفت که ایالات متحده به ارزیابی شلیک‌های اخیر موشک‌های کره شمالی ادامه می‌دهد.

کره شمالی روز جمعه اعلام کرد موشکی که روز پنجشنبه مورد آزمایش قرار گرفته، نوع ارتقا یافته از موشکی ضد هواپیما است. آکادمی علوم دفاعی این کشور این آزمایش را با هدف «تأیید عملکرد سکوی پرتاب، رادار، خودروی فرماندهی جامع رزمی و عملکرد جامع رزمی موشک» انجام داد.

این آکادمی تأیید کرده که این موشک جدید عملکردی «قابل توجه» از جمله در پاسخ سریع و دقت بالا داشته و از فناوری‌های جدید سیستم هدایت موشک از جمله «فناوری هدایت دوگانه» و «موتور پروازی دو زمانه» برخوردار است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین اعلام کرد، برد این موشک جدید نیز نسبت به نوع قبلی آن تقویت شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.