وزیر ورزش و جوانان گفت: کشتی سنتی و قهرمانی ۴ هزار سال در ایران قدمت دارد و این رشته ورزشی یکی از مهمترین جنبه های ورزش در ایران در سطح بین الملل است.

کشتی قهرمانی قدمت ۴ هزار ساله در ایران دارد

به گزارش قدس آنلاین، سید حمید سجادی امروز در دیدار با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، افزود: جمهوری اسلامی از ورزش علاوه بر مباحث آمادگی جسمانی و نشاط برای تحکیم خانواده، وحدت ملی، غرورآفرینی و افزایش اعتماد ملی بهره می برد.

وی در ادامه گفت: ورزش های بومی محلی و عشایری در دوره جدید وزارت ورزش و جوانان مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

سجادی با تاکید بر حمایت از رشته ورزشی چوگان خاطرنشان کرد: این رشته ورزشی ۶۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در ایران قدمت داشته است.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: حمایت از ورزش بومی و باستانی چوگان یکی از اولویت های مهم این وزارتخانه در دوره جدید است.

به گفته وی،  کمان گیری با اسب یکی از ورزش ها و سنت های دیرینه ایرانیان است که امروز در سطح جهان مورد توجه قرار گرفته و خود را در سطح یک ورزش حرفه ای معرفی کرده است.

سجادی با اشاره به ظرفیت های سنت های دیرینه ایرانی تصریح کرد: بسیاری از رشته های بومی محلی ایران مورد توجه سایر ملل قرار گرفته و این رشته های مهیج به کشورهای دیگر صادر شده است.

سجادی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم تلاش می شود مطالبه و چالش های جوانان از نظام و قسمت های مختلف کشور به نحو شایسته ای پاسخ داده شود.

وی گفت: وزارت ورزش بستر لازم را برای کشف، هدایت و تعلیم و تربیت ایجاد خواهد کرد تا این افراد برای در دست گرفتن مناصب کلیدی کشور در آینده آمادگی لازم مدیریتی داشته باشند.

وزیر ورزش و جوانان امروز در سفر به شهر مقدس قم علاوه بر دیدار و گفت و گو با شماری از مراجع تقلید و علما،  از پروژه سالن ورزشی ۴۵۰۰ نفره پردیسان بازدید و با پیشکسوتان ورزشی و سمن های جوانان دیدار می کند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.