سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس با بیان اینکه پیش‌بینی می کنیم در نیمه دوم آبان همه مدارس امکان فعالیت حضوری داشته باشند گفت: اما شرایط کرونا حاکم و اصل اساسی حفظ سلامت و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است و نمی‌توانیم از آن تخطی کنیم.

حضور دو روز در هفته دانش آموزان مدارس بالای ۶۰۰ نفر

علیرضا کمرئی در پاسخ به اینکه پیش‌بینی شما از میزان حضور دانش‌آموزان در مدارس در آبان ماه چگونه است؟ گفت: پیش‌بینی ما این است که در نیمه دوم آبان همه مدارس امکان فعالیت حضوری داشته باشند؛ اما شرایط کرونا حاکم است، اصل اساسی حفظ سلامت و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است و نمی‌توانیم از آن تخطی کنیم. 

وی افزود: کرونا شرایطش را به ما تحمیل می‌کند و اگر کلاس درس متراکم داشته باشیم ناچاریم دانش‌آموزان را گروه‌بندی کنیم که در مدارس پرجمعیت بالای ۶۰۰ دانش‌آموز با کلاس‌های متراکم، وضعیت متفاوت‌تری را رقم می‌زند و ممکن است حتی به دو روز در هفته آموزش حضوری بسنده کنیم و مابقی آموزش‌ها از طریق روش‌های دیگر ارائه شود.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس همچنین با اشاره به مدارس مشمول بازگشایی در نیمه اول آبان ماه گفت: مدارسی که باید در نیمه اول بازگشایی شوند خودارزیابی انجام داده و مجوز بازگشایی از سوی مناطق دریافت کرده اند. مناطق مشخص کرده اند که کدام مدارسشان مشمول بازگشایی در نیمه اول و کدام مشمول بازگشایی از  نیمه دوم آبان ماه متناسب با الگو هستند.

کمرئی افزود: اگر هم تعدادی باقی مانده باشند با توجه به فرصتی که برای مدارس مشمول بازگشایی در نیمه دوم آبان ماه وجود دارد این امکان را فراهم و مجوز را صادر می کنند. مدارس موظف هستند پس از بازگشایی، الگو و مشخصات روش های ارائه خدمت خود را در ۲۸ شاخص اعم از ساعات فعالیت، تعداد دانش آموزان، زنگ های تفریح و غیره را ثبت کنند که قابلیت پیگیری، رصد و نظارت دارد.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.