سرپرست امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی با اشاره به فروش بالای فیلم سینمایی قهرمان در مشهد گفت: قهرمان شوک بسیار بزرگی به سینماها وارد کرد.

"قهرمان" ناجی سینماها شد/منع تردد شبانه حذف شود

به گزارش قدس آنلاین، احمدرضا بهبهانی در رابطه با وضعیت این‌روزهای سینماها در مشهد اظهار کرد: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از مردم ۲ دوز واکسن را دریافت کرده‌اند و این موضوع به همه ثابت شده که سینما منشا کرونا نیست، اقبال عمومی نسبت به سینماها بیشتر شده است. در وضعیت کنونی خوشبختانه وضعیت فروش سینماها عالی است. در حال حاضر فیلم قهرمان در صدر فروش روزانه قرار دارد؛ دینامیت در رتبه دوم قرار گرفته و درخت گردو صاحب رتبه سوم است.

وی با اشاره به آمار فروش فیلم‌های موجود در پردیس سینمایی هویزه مشهد طی چند روز اخیر، افزود: از روز چهارشنبه، پنج آبان‌، تا شب گذشته، ۱۰ آبان‌، فیلم قهرمان تنها در پردیس سینمایی هویزه مشهد ۱۰۰ میلیون تومان فروش داشته است. همچنین در همین مدت‌زمان فیلم دینامیت با ۶۵ و درخت گردو با ۱۱ میلیون تومان در رتبه‌های بعدی فروش چند روز اخیر این سینما قرار دارد. فیلم پوست اما مخاطب چندانی نداشته و از چهارشنبه گذشته تا کنون حدود ۱۵۰ نفر برای دیدن آن به سینما هویزه آمده‌اند.

سرپرست امور سینمایی حوزه هنری خراسان رضوی با اشاره به اقبال عمومی از قهرمان گفت: اکثر مخاطبان این فیلم در مشهد برای تماشای آن به سینما هویزه می‌آیند و درصد کمتری به سینما آفریقا مراجعه کرده‌اند. اکنون اکران‌های بامدادی هم برای این فیلم مخاطب دارد چراکه مخاطبان فیلم‌های اصغر فرهادی افراد خاصی هستند و اکنون در حالی به سینما می‌آیند که ممکن است با دیگر فیلم‌ها بیگانه باشند اما به خاطر این کارگردان است که به سینما آمده‌اند.

بهبهانی با اشاره به اینکه امیدوارم فیلم‌های بعدی نیز بتواند از فروش مطلوبی برخوردار باشد، تصریح کرد: تنها نکته‌ منفی موجود در رابطه با فعالیت سینماها محدودیت‌های منع تردد شبانه است. اگر محدودیت‌های منع تردد برداشته شود و بتوانیم از ظرفیت ۱۰۰ درصدی سالن‌ها در هر سانس استفاده کنیم، قطعا فروش بسیار بیشتری خواهیم داشت چراکه اکنون به دلیل منع تردد برخی از افراد برای اکران‌های بامدادی به سینما نمی‌آیند و چون سالن‌ها هنوز با ۵۰ درصد از ظرفیت میزبان تماشاگران است، تعداد مخاطبان نیز در سانس‌ها و روزهای مختلف تقسیم می‌شود و در نهایت کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: از مردم مشهد ممنون هستیم که به سینما می‌آیند و باعث روشن ماندن چراغ آن شده‌اند. از متولیان فرهنگی خراسان رضوی می‌خواهیم اگر گمان می‌کنند امکان این موضوع وجود دارد و می‌توانند کاری در این زمینه انجام دهند تا بتوانیم از ظرفیت ۱۰۰ درصدی سالن‌ها استفاده کنیم، دریغ نکنند تا مانند گذشته که مشهد همیشه در حوزه فروش سینما حرف اول را می‌زد، دوباره رتبه یک فروش در کشور را به خود اختصاص دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.