مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی تقویت راه‌آهن خواف _هرات را از مهم‌ترین پروژه‌های اقتصادی استان دانست و از توافق دو کشور ایران و ترکمنستان برای بررسی موضوع راه‌اندازی بازارچه مشترک مرزی در سرخس خبر داد.

 تقویت راه‌آهن خواف _هرات از مهمترین پروژه‌های اقتصادی خراسان رضوی است

به گزارش قدس آنلاین، هادی حقیقی مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی در حاشیه اختتامیه بیست و یکمین نمایشگاه صنایع غذایی و نهمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی  گفت: با توجه به اهمیت تقویت زیرساختهای موجود برای ارتقای مراودات اقتصادی بین دو کشور در شانزدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و ترکمنستان بر افزایش مراودات ریلی از مرز سرخس توافق شده است.

وی افزود: در همین راستا دو پروژه راه آهن  خواف – هرات و اجرای کریدور کتای در اولویت برنامه‌های حوزه حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی قرار دارد که فعالیت هر کدام از این مسیرهای حمل و نقلی نقش بسزایی در توسعه اقتصادی استان خواهد داشت.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی توافق دو کشور را برای بررسی موضوع راه‌اندازی بازارچه مشترک مرزی در سرخس از مهمترین پروژه‌های اقتصادی استان با کشور ترکمنستان در حوزه تجارت مرزی خواند و افزود: فعالسازی منطقه ویژه اقتصادی سرخس که اولین گام آن ارتقای ظرفیت ریلی و فعال‌سازی بازارچه مشترک مرزی سرخس است در شانزدهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان مطرح و به تایید دو طرف رسیده است.

حقیقی توسعه صادرات از طریق  بازارچه‌های مرزی را یکی از اهداف میان مدت استان دانست و گفت: خریدار کالاهای تولیدی خراسان رضوی در بخش صنایع کوچک کشورهای همسایه هستند و عمده تجارت ما در بازارچه‌های مرزی از طریق تولید صنایع کوچک استان و کارگاهی است بدین لحاظ تقویت بازارچه‌های مرزی می‌تواند نقش موثری در اشتغال‌زایی برای استان داشته باشد و تامین‌کننده معیشت و  پایداری اشتغال مرزنشینان را به همراه داشته باشد.

وی در خصوص نمایشگاه صنایع غذایی و چاپ و بسته بندی، گفت: نمایشگاه آی فود و بسته بندی کالا برای صنعت نمایشگاهی خراسان رضوی تبدیل به یک برند معتبر بین المللی شده است و به عنوان تابلوی نمایشگاهی خراسان رضوی در این حوزه شناخته شده به طوری‌که در ارتقای ظرفیت های تولید و صادرات بسیار اثرگذار بوده است.

گفتنی است؛ بیست و یکمین نمایشگاه صنایع غذایی و نهمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی از ۲۶ لغایت ۲۹ آبان ماه جاری در فضایی بالغ بر ۱۰ هزار متر مربع و با حضور ۱۲۰ شرکت تولیدی و صنعتی در محل نمایشگاه بین المللی دایر بوده و شب گذشته با حضور معاون استاندار و تقدیر از غرفه‌داران برتر به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.