مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان مراجعه سرپایی به مراکز منتخب کرونا در حاشیه شهر افزایش یافته است که می تواند مبنی بر چرخش بیماری کرونا و یا آنفلوانزا داشته باشد.

میزان مراجعه سرپایی بیماران مشکوک به کرونا افزایش یافته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وبدا، دکتر «محمدحسن درخشان» با اشاره به نمونه گیری از بیماران مشکوک به کرونا در مراکز منتخب کرونا افزود: در یک هفته گذشته آمار مراجعین در حاشیه شهر مشهد افزایش یافته است که این موضوع به دلیل تراکم جمعیت در حاشیه شهر است.

وی ادامه داد: شهرستانهایی مانند کاشمر، خلیل آباد، بردسکن، خواف و باخرز از شرایط قرمز فاصله گرفته اند. اما این شرایط کاملا شکننده است و احتمال افزایش دوباره بیماری وجود دارد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقا سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر محدودیت ها برداشته شده است و وضعیت بیماری کرونا به ثبات نسبی رسیده، اگر مردم اطمینان خاطر کاذبی نسبت به این موضوع پیدا کنند، احتمال عود دوباره بیماری وجود دارد. از عموم مردم درخواست می کنیم برای تکمیل واکسیناسیون سریعا اقدام کنند و افراد ۶۰ سال به بالا نیز که ۴ ماه از دوز دوم آنها گذشته است برای دریافت دوز یادآور اقدام کنند تا در صورت مواجه با سویه جدید بیماری سیستم ایمنی بدن بتواند مقاومت کند.

درخشان در ادامه گفت: ۴۱ مرکز منتخب خدمت رسانی به بیماران کرونا همچون گذشته به فعالیت خود ادامه می دهند تا خدمت رسانی به بیماران احتمالی به خوبی انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.