وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آمادگی این وزارتخانه برای به تصویر کشیدن افتخارات ارتش جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت: باید با زبان فرهنگ و هنر دستاوردها و افتخارات ارتش را تبیین و معرفی کنیم.

افتخارآفرینی‌های ارتش را با زبان فرهنگ و هنر به تصویر می‌کشیم

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی امروز در مراسم رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب به گزارش عملکرد ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، با تبریک موفقیت‌های روزافزون ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک ‌ارتش مکتبی و از افتخارات ایران زمین، اظهار داشت: امروز به عنوان نماینده دولت و از جانب رئیس محترم جمهوری برای قدردانی از این افتخارآفرینی حضور یافتم و سلام‌ آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی را به شما می‌رسانم.

وی ادامه داد: سابقه بسیار نورانی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای این‌ مرز و بوم برکسی پوشیده نیست، امروز روز نیروی دریایی و حماسه‌آفرینی این نیرو در آغازین ماه‌های دفاع مقدس است و به روح پاک همه شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و ارتش جمهوری اسلامی ایران به خصوص نیروی دریایی درود می‌فرستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: معتقدم ظرفیت‌های فرهنگی و هنری ما نتوانسته‌ عظمت کار ارتش و قوای این نیروی نظامی را در صیانت از آب و خاک این‌ کشور و افتخارآفرینی‌های آنها نشان دهد.  نیروی هوایی ارتش و افتخارآفرینی آن در ابتدای دفاع مقدس و همچنین نیروی زمینی و ‌دریایی بر همگان مشهود است، اما باید فرصتی پدید بیاید تا جوانانی که آن روزگار و ایثار و فداکاری‌های آن را درک نکرده‌اند، با زبان فرهنگ و هنر همچون سینما، تئاتر، کتاب، هنرهای تجسمی و ... این افتخارات را ببینید. البته آثاری تا به امروز خلق شده اما باید کارهای جدید و جدی را در این راستا سامان دهیم.

تولید ۱۵ فیلم متناسب با ارزش‌های فرهنگی و ‌تاریخی دفاع مقدس

اسماعیلی یادآور شد: در برنامه جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تمام‌ حوزه‌ها به ویژه سینما آمادگی را داریم که افتخارات ارتش را به تصویر بکشیم. باتوجه به منویات رهبر معظم انقلاب برای حوزه فعالیت‌های سینمایی در تراز انقلاب اسلامی، تولید ۱۵فیلم متناسب با ارزش‌های فرهنگی و ‌تاریخی به خصوص شهدای والا مقام دفاع مقدس و رویدادهای تاریخی مهم را در بنیاد سینمایی فارابی پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی افزود: در همین راستا کار فرم، شکل و پشتیبانی هنری آثار با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اما محتوا و سناریوهای اصلی با ارتش خواهد بود.  به همین منظور تولید حداقل دو فیلم از موارد پیش‌بینی شده را برای روایت افتخارآفرینی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار می‌دهیم و با همراهی عزیزان در فرماندهی ارتش این امر محقق خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اقدامات خوب ارتش در حوزه کتاب ابراز داشت: وقتی در مرکز اسناد انقلاب اسلامی بودم، جلد شصتم از اسناد افتخارآفرینی‌های ارتش آماده شده بود و ما هم تلاش می‌کنیم در حوزه نشر به ارتش کمک کنیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: افتخارات نیروی دریایی در ابتدای سال جاری در خصوص ناوگروه ۷۵ ستودنی است و با آشنایی که به رشته علوم سیاسی دارم، می‌دانم که بیشترین قدرت دنیا در آب‌ها است، زمانی پرتغالی‌ها در آن سوی دنیا ما را در آب‌های خودمان استعمار کردند، اما خوشبختانه امروز نیروی دریایی ما عزت‌مندانه از کنار ۵۵ کشور جهان بدون پهلو گرفتن عبور کرد و حوزه‌های رسانه‌ای و فرهنگی ما نتوانسته‌اند به‌خوبی این افتخار را به تصویر بکشند و ما وظیفه داریم آن را به خوبی روایت کنیم.

وی گفت: زمانی که دشمن می‌خواهد ناامیدی را در جامعه القا کند، دلیرمردان نیروی دریایی ارتش ما افتخارآفرینی می‌کند و ما باید به بهترین شکل هنری این افتخار را نشان بدهیم. از این رو اعلام می‌کنم تمام ظرفیت‌های فرهنگی و هنری کشور در خدمت روایت افتخارآفرینی ارتش جمهوری اسلامی خواهد بود.

در پایان این مراسم با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر موسوی فرمانده کل ارتش، امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ‌کننده ستاد آجا، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی ریاست سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و سردار محمد شیرازی رئیس دفتر نظامی فرماندهی معظم کل قوا از تقریظ رهبر معظم انقلاب به گزارش عملکرد ناو گروه ۷۵ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

بنابراین گزارش، متن تقریظ فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) به شرح زیر است:

«امیر فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ اجرای ماموریت اقیانوس پیمای ناوگروه ۷۵، همراه با موفقیت کامل، مایه افتخار است. این اقدام شایسته، به نداجا، به ارتش و به کشور عزت بخشید. از فرماندهان، کارکنان و همه دست‌اندرکاران این ماموریت به گونه شایسته تقدیر کنید. نداجا آمادگی‌های حرفه‌ای و فنی و علمی خود را باز هم افزایش دهد. موفق باشید».

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.