کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی‌ها از روند افزایشی دمای هوای استان در روزهای پنجشنبه و جمعه - فردا- حکایت دارد که از روز شنبه آینده دمای هوای استان رو به کاهش خواهد گذاشت.

روند افزایشی دمای هوای خراسان رضوی تا جمعه ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، زهرا آهنگرزاده افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، افزایش سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک پدیده غالب جوی امروز خراسان رضوی، به ویژه در نواحی شرقی استان خواهد بود.

وی ادامه داد: بر اساس تصوایر ماهواره ای، فردا برخی از مناطق استان شاهد افزایش ابرناکی خواهند بود که این وضعیت در نواحی شمالی استان همراه با بارش‌های پراکنده خواهد بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: امروز کیفیت هوای مشهد در وضعیت ناسالم قرار دارد که از فردا با ورود سامانه جوی به استان به تدریج در ساعات بعد از ظهر آلاینده‌های جوی این شهر کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین یک تا ۱۶ درجه سلسیوس در نوسان بوده است، افزود: بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۱۸ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای آن نیز به سه درجه می‌رسد.

آهنگرزاده ادامه داد: نیشابور با کمینه دمای هوای ۲ درجه زیر صفر و کلات با بیشینه دمایی ۱۹ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

وی گفت: در شبانه روز گذشته بیشترین شدت وزش باد در شهرستان‌ قوچان و ۳۲ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.