آلبوم «قول و قبول» شامل قوالی و مناقب‌خوانی‌های رضوی هنرمندان افغانستان با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان فرهنگی و هنری در نگارخانه رضوان رونمایی شد.

 رونمایی از  آلبوم قول و قبول در نگارخانه رضوان

به گزارش قدس آنلاین، آلبوم «قول و قبول» شامل قوالی و مناقب‌خوانی‌های رضوی هنرمندان افغانستان با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان فرهنگی و هنری در نگارخانه رضوان رونمایی شد.

عبدالحمید طالبی، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در مراسم رونمایی از این آلبوم اظهار کرد: ارتباط کهن بین دو ملت ایران و افغانستان ناگسستنی است و این حس همدلی در برخی حوزه‌ها از جمله عرض ارادت به ائمه اطهار(ع) بیشتر جلوه‌گر بوده است.

به نقل از آستان نیوز، وی با تأکید بر ارادت شیعیان و اهل سنت به اهل بیت(ع) گفت: پیش از این ما قوالی را فقط در مدح رسول اکرم(ص) و میلاد امیرالمؤمنین علی(ع) می‌شنیدیم، اما با ابتکار و خلاقیت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و جمعی از هنرمندان، قوالی رضوی نیز تولید شد.

گفتنی است مجموعه «قول و قبول» شامل ۹ اثر قوالی و ۶ اثر مناقب‌خوانی است که توسط هنرمندانی از کشور افغانستان و با همراهی موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی تولید شده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.